וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל פסימיות מדרדר את בורסות אירופה

עומר רבין

27.4.2010 / 20:28

גם בלי ענן אפר וולקני, לשווקים באירופה יש מספיק צרות: חברת הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של יוון ופורטוגל ושלחה את השווקים בכל היבשת לירידות חדות. גם האירו מוסיף ליפול

גל של פסימיות שוטף הערב את אירופה והוביל לירידה חדה במדדים המובילים בבורסות ביבשת – זאת על רקע דאגה הולכת וגוברת לגורלן של הכלכלה היוונית וזו הפורטוגלית וכן על ההשפעה של המשבר אליו נקלעו כלכלות אלה, על מצבו הכלכלי של האיחוד האירופי כולו.

סוכנות הדירוג המובילה S&P הודיעה הבוקר על הורדת הדירוג של יוון ושל פורטוגל: דירוג האשראי של יוון הורד לדרגת אג"ח זבל המשפילה על רקע חשש כי לא תקבל את הסיוע הבינלאומי שהובטח לה ולא תצליח לצאת מהמשבר הקשה אליו נקלעה בכוחות עצמה. הדירוג של פורטוגל ירד ל-A מינוס כאשר כלכלני החברה טענו כי החברה עשוייה להגיע למצב של חדלות פירעון. בחברה לא אופטימיים לגבי המשך דרכה הכלכלית של פורטוגל והעריכו כי הורדה נוספת של הדירוג אפשרית כבר בעתיד הקרוב.

מדינות אירופה כולן הביעו היום חשש מפני ההשפעה של הקשיים בכלכלות יוון ופורטוגל על השוק האירופי המאוחד ועל כלכלות האזור כולן. בורסת אתונה הייתה, מטבע הדברים, המובילה בצניחה היום כאשר המדדים המובילים התרסקו ב-6% כשמניות הבנקים ניצבות בראש מצעד הנצבעות באדום עם תשואה שלילית דו-ספרתית. הבורסה במדריד הביעה הזדהות עם צניחה של לא פחות מ-4.2%, הבורסה של פריז נפלה ביותר מ-3% וזו של לונדון ירדה ב-2.6%. גם בפרנקפורט נצבעו היום המסכים האדום והמדדים המובילים איבדו 2.7% מערכם.

האירו מוסיף גם הוא להיחלש אל מול הדולר ונסחר כעת תמורת 1.32 דולר אמריקאי בלבד. שערו היציג של המטבע האירופי נקבע היום ברמה של 4.972 שקלים – עלייה קלה ביחס לשער שנקבע למטבע אתמול.

מגמה זו בוודאי תורמת גם לאווירה השלילית הערב בוול סטריט, שם מתקיים המסחר על רקע השימוע בסנאט בעניין האישומים כנגד בנק ההשקעות גולדמן סאקס אשר ממשיך לעורר עניין והדים רבים בשוק ההון האמריקאי. עובדה זו ביחס עם החשש מהשפעת המשבר באירופה על הייצוא האמריקאי ליבשת שולח את המדדים המובילים לירידות של קרוב לאחוז וחצי נכון לכתיבת שורות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully