וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האג"ח ביוון הגיע עד וול סטריט

עומר רבין

27.4.2010 / 22:54

החששות הכבדים מהשפעות הורדת הדירוג של יוון ומחדלות הפירעון האפשרות של פורטוגל עוררה פסימיות רבה הערב בוול סטריט: המדדים נפלו בכ-2%

גל הפסימיות ששלח היום את כל בורסות אירופה ליחידות חדות - ובראשן את הבורסה של אתונה שצנחה ב-6% לא פסחה על ניו יורק וגררה היום אווירת מסחר שלילית במיוחד. על רקע דיוני ועדת החקירה של הסנאט הבוחנת את האישומים נגד בנק ההשקעות גולדמן סאקס נפתח המסחר בירידות שערים - שרק הלכו והתעצמו ככל שזרמו הידיעות על תחזיות פסימיות מאירופה שעשויות להשפיע על הייצוא האמריקאי ליבשת ועל יציבות הכלכלה העולמית.

בסיכום יומי, ירד מדד הנאסד"ק ב-2% לרמה של 2,471 נקודות ומדד הדאו ג'ונס השיל 1.9% ונקבע על שער של 10,992.

כפי שדווח, את החששות התניעה החלטת סוכנות הדירוג המובילה S&P להוריד את דירוג האשראי של יוון לרמה נמוכה במיוחד של אג"ח זבל. כלכלני החברה החליטו לחתוך גם את דירוג האשראי של פורטוגל וטענו עוד כי הם אינם אופטימיים באשר ליכולת של יוון לחזור לצמיחה ועל כן תיתכן הורדת דירוג נוספת בעתיד הקרוב.

המגמה השלילית לא נבלמה על אף נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו היום בניו יורק: כך למשל נרשמה עלייה מעודדת במחירי הבתים בארה"ב וגם עלייה בסך המכירות הקמעונאיות. גם מדד ביטחון הצרגנים עלה בשיעור משמעותי - אך לא מספיק, כנראה, כדי להביא לשינוי המגמה בבורסה האמריקאית.

במהלך יום המסחר שטפו את וול סטריט ואת אתרי האינטרנט הכלכליים המובילים תחזות שחורות למדי של כלכלנים שטענו כי משבר האג"ח יתרחב מעבר ליוון ועשוי להגיע למדינות נוספות באירופה וגם למזרח - תחזיות אשר הצליחו גם כן לתרום לאווירה הקשה שאפיינה את המסחר.

מניה בולטת שסבלה היום מירידה בערכה היא "טבע" הישראלית שהשילה קרוב לשני אחוזים על רגע פרסום של מנהל התרופות האמריקאי (FDA) שטען כי ישנן בעיות בתחום בקרת האיכות במפעלי החברה בקליפורניה - ליקויים אשר הביאו להיווצרותן של תופעות לוואי לתרופות החברה בקרב כמה עשרות חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully