וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "הציבור משלם ל-HOT מס מיותר"

אופיר בר-זהר

28.4.2010 / 9:00

מנכ"ל HOT הזהיר כי אם החברה תידרש למכור חבילת ערוצים צרה, יהיה עליה לפטר 4,000 איש. האוצר בתגובה: "דברי הבל, יש פה מס שנגבה בגלל שוק לא תחרותי"

יממה לאחר הדיון הסוער בוועדת הכלכלה, מגיבים באוצר לאיומים של מנכ"ל HOT כי רפורמת החבילה הצרה צפויה לחסל את החברה, לאחר שתגרום לה הפסדים של 400 מיליון שקל בשנה ותאלץ אותה לפטר 4,000 עובדים. "מנכ"ל החברה הרצל עוזר בעצם מודה שהציבור משלם 400 מיליון שקל עודפים כל שנה רק בגלל שאין לו זכות בחירה", אמרו אתמול בכירים במשרד.

הבכירים הסבירו כי על פי הניתוח של עוזר עצמו, ניתן להסיק כי הציבור משלם ל-HOT בלבד 400 מיליון שקל מיותרים, שכן אם היתה עומדת בפניו אלטרנטיבה אחרת הוא היה בוחר שלא לשלם ל-HOT. עוד הוסיפו הבכירים: "בעינינו זה הבל. יש פה מס שנגבה על ידי הפלטפורמות רק מאחר ששוק הטלוויזיה אינו תחרותי. במצב הנוכחי, לקוח שרוצה תוכן נישתי, כזה שלא ניתן דרך הערוצים הפתוחים, חייב לשלם קודם כל קנס של 200 שקל בחודש". באוצר מתכוונים לחבילת הבסיס בישראל, שזהו מחירה הממוצע כיום.

עוד אמרו באוצר כי "החברות יהיו חייבות לספק חבילה צרה רק החל באוגוסט 2012. עד החלת הרפורמה יצליחו החברות לייצר לעצמן מקורות הכנסה חליפיים, כמו ה-VOD בשתי החברות ושירותי אינטרנט (ISP) ב-HOT. מנגד, גם בשורת ההוצאות שלהן יהיה שינוי. כבר כיום מתפנים ל-HOT ול-yes סכומים מאוד משמעותיים בתזרים המזומנים, וזאת בשל הפחתת ההשקעות". באוצר הוסיפו כי "להערכתנו, בעזרת השיפורים הטכנולוגיים וההצעות האטרקטיביות שהחברות יידעו להציע לציבור, הן יוכלו לשמר את רמת ההכנסה הממוצעת הנוכחית שלהן מכל לקוח, גם אם יחויבו לספק חבילה צרה במחיר מפוקח. באותה הזדמנות, הלקוח יזכה בגמישות גדולה יותר לבחור איזה תוכן יקבל".

סקר: כ-70% היו מעדיפים לרכוש ערוצים בודדים ולא חבילות

לפי סקר הוצאות משקי הבית ל-2008, כ-1.5 מיליון משקי הבית שמחוברים לטלוויזיה הרב-ערוצית מוציאים בממוצע 2,400 שקל בשנה עבור השירות - יותר מההוצאה על נסיעה בתחבורה ציבורית (1,250 שקל), מים (1,368 שקל), שירותי בריאות (938 שקל) או הבראה, נופש וטיולים (1,300 שקל). לפי סקר שהוצג באחרונה במועצת הכבלים והלוויין, כ-70% ממשקי הבית היו מעדיפים לרכוש ערוצים בודדים ולא חבילות.

מחברת HOT נמסר בתגובה: "מן הראוי שמשרד האוצר היה מקיים בדיקה כלכלית כלשהי כדי לאשש את טענותיו. מכיוון שמעולם לא בוצעה בדיקה, מוטב שהדברים לא היו נאמרים כלל".

מ-yes נמסר בתגובה: "מוטב שאנשי האוצר ילמדו לקרוא דו"חות כספיים ודו"חות כלכליים בכלל. הפסדי תעשיית הטלוויזיה אינם מעידים על עושק צרכן אלא להפך. האוצר מתעלם ברשלנות מדו"ח כלכלי שהוכן עבורו ושמצביע על הכשל המרכזי בענף - היעדר הפרסום בכבלים ובלוויין כמקובל בכל מדינות המערב. עוד מתעלם האוצר מכך שהמדינה היא זו שקבעה את חובת הפקת המקור בשיעור חסר תקדים בעולם. אם האוצר מעוניין שחברות הכבלים והלוויין לא יעמדו בחובות הפקות המקור כפי שעמדו עד כה, הרי שהוא צועד בדרך הנכונה. יוזמת האוצר תוביל להרס תעשיית היצירה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully