וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יוסי מימן ימכור את 012 סמייל?

אמיר טייג

28.4.2010 / 10:19

אמיר טייג חש כי ככל שהזמן עובר, כך גדלים הסיכונים סביב סמייל, וכי כל עוד מימן אינו מכריז על מהלך אסטרטגי מהותי, ימשיכו השמועות סביב האפשרות למכירה זריזה של החברה

באמצע נובמבר 2009 הפתיע יוסי מימן את המעטים הסוחרים במניית אמפל, והעמיס על חברת האנרגיה שלו חלום משוק התקשורת. לאחר משא ומתן שנמשך 48 שעות בלבד, רכש מימן את השליטה ב-012 סמייל מידי שאול אלוביץ' תמורת 1.2 מיליארד שקל. מניית אמפל הגיבה באותו יום בזינוק של 14% והשלימה בתוך שבוע זינוק מצטבר של 40%.

לכאורה, שוק ההון קיבל את העסקה בזרועות פתוחות. הערכה לא רשמית היתה כי בכוונת מימן לבצע סיבוב מהיר ולמכור את החברה ברווח נאה לפרטנר או ל-HOT. כמו כן, הועלתה סברה כי אמפל תנצל את התזרים השוטף החזק של סמייל כדי למחזר את החוב הקצר שלה בחוב ארוך יותר.

ואולם מאז השבוע האחרון של נובמבר 2009 רושמת אמפל ירידות. בשבוע שעבר חזרה להיסחר במחיר שבו נסחרה ערב רכישת סמייל. התרוממות הרוח התחלפה בהכרה כי הסיכוי לסיבוב מהיר יורד.

עם הזמן הבינו המשקיעים כי אמפל תצטרך לעמוד מאחורי סמייל בזירת התחרות המתעצמת. הם מתחילים להבין כי עליהם לתמחר את סמייל כחברת תקשורת בינונית, שתיאלץ בשנים הבאות להגן באינטנסיביות על תחומי הליבה שלה.

סמייל נמצאת כיום בעמדת מגננה. תחום האינטרנט הצומח נמצא תחת איום ממשי מכיוונה של HOT שעשויה לקבל בקרוב רישיון לשירותי אינטרנט. תחום השיחות לחו"ל עשוי גם הוא להיחשף לתחרות רבה יותר, אם וכאשר יאשר משרד התקשורת לחברות הסלולר להיכנס אליו. מנגד, סמייל לא הכריזה באופן רשמי על אסטרטגיית הצמיחה בשנים הבאות, ועדיין לא ברור אם החברה מתכוונת להיכנס לתחום הסלולר באמצעות הקמת מפעיל סלולר וירטואלי, ואם כן, מה יהיה היקף ההשקעה שתבצע.

ככל שהזמן עובר, כך גדלים הסיכונים סביב סמייל. גם חוסר השקיפות בפעילות סמייל במסגרת דו"חות אמפל אינו עוזר למשקיעים להעריך נכונה את שווי הפעילות. עם זאת, חוסר הוודאות פועל גם בכיוון השני. כל עוד מימן אינו מכריז על מהלך אסטרטגי מהותי, כמו הנפקה מחודשת של סמייל או השקעה מהותית בעתיד החברה, ימשיכו השמועות סביב האפשרות למכירה זריזה של הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully