וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר לפרנס שכונה עם שכרו של אלי יונס"

אלון שן

28.4.2010 / 12:06

בדיון על מעגל העוני בישראל, אמר יו"ר הוועדה גפני כי שכרו של מנכ"ל בנק המזרחי אלי יונס ממחיש את העמקת הפער בחברה הישראלית

"מנכ"ל בנק המזרחי מקבל מיליון וחצי שקל בחודש, איפה הוא חי? עיני אינה צרה באנשים ובשכרם, אבל כשניתן לפרנס שכונה שלמה בשכר חודשי של אדם אחד, ולעומת זאת עובדת הניקיון באותו בנק שאלי יונס מנהל מקבלת שכר מינימום, זהו העמקת הפער בחברה הישראלית", כך אמר היום (רביעי) יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בדיון בוועדת הכספים אשר עסק בדו"ח בנק ישראל על מעגל העוני בישראל והעובדה כי למרות שרבים מהעניים יצאו לעבוד, הם נותרו במעגל העוני.

קרנית פלוג, מנהלת מחלקת המחקר בבנק ישראל, סקרה בקצרה את הדו"ח ומשמעויותיו ואמרה כי שיעור העוני בקרב המועסקים עומד על 20% בכלל האוכלוסייה, 32% אחוזים בקרב משפחות חרדיות, ו-54% בקרב המשפחות הערביות אשר בהם מפרנס אחד. פלוג אף סקרה בקצרה את המדיניות הממשלתית להתמודדות עם אתגרי שוק העבודה, ביניהם הסרת חסמים לתעסוקת חרדים וערבים, ועוד.

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) בירכה על עצם המחקר שבודק לראשונה כמה עניים יש בישראל למרות שהם עובדים, אך טענה כי המחקר לא כולל עובדים בחצאי משרות. "תמיד אמרו שהעבודה מחלצת מעוני ושהעניים צריכים ללכת לעבוד. מתברר שעבודה לא מחלצת מעוני והתהליך הוא מפחיד והמשמעותי ביותר בחברה הישראלית, וחוץ מצעדים של גירוש העובדים הזרים והפעלת תכנית ויסקונסין יש חוסר נכונות להתמודד עם הבעיה".

מדו"ח שחיבר עמי צדיק, מנהל מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, נכתב כי מדיניות הממשלה התמקדה בעיקר בצמצום תשלומי העברה ופחות בהשקעות לשיפור יכולת ההשתכרות של העובדים. "לא חל גידול מספיק בהוצאה הממשלתית בשוק העבודה, לרבות הכשרה מקצועית, מס הכנסה שלילי וכדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully