וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL נפרדת מ-ICQ תמורת 188 מיליון דולר

גיא גרימלנד

28.4.2010 / 15:37

הפיתוח הישראלי שנוסד הרבה לפני שפייסבוק בכלל הייתה בתכנון נמכר תמורת 187.5 מיליון דולר לחברת האינטרנט הרוסית DST. לפני 12 שנה הייתה החברה שווה 407 מיליון דולר

תמה הסאגה סביב מכירת חברת המסרים המיידים הישראלית AOL . ICQ, לשעבר חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, הודיעה כי היא מוכרת את החברה לחברת האינטרנט הרוסית DST (Digital Sky Technologies). סכום הרכישה עומד על 187 מיליון דולר. בחודשים האחרונים נפוצו שמועות על רצונה של AOL למכור את ICQ.

דיגיטל סקיי מחזיקה במספר חברות אינטנרט רוסיות, בין היתר באתר התוכן הגדול ביותר ברוסיה, Mail ru. היא בעלת השליטה גם ברשת החברתית פולנית אבל בעיקר ידועה בזכות איש העסקים והמשקיע יורי מילנר, הבעלים שלה, שרכש מניות בשווי 200 מיליון דולר בפייסבוק.

בנוסף ל-DST יש לו אחזקות גם בחברת המשחקים המוצלחת זינגה (Zynga), והובילה בה סבב גיוס הון של 180 מיליון דולר בחודש דצמבר 2009. בנוסף החברה השקיעה ברשת המשחקים הרוסית ניבל נטוורקס וברשת החברתית Vkontakte.ru.

מדוע בעצם DST צריכה את ICQ? זו האחרונה חזקה במיוחד בשווקים בינלאומיים ומבחינת DST זה יאפשר לקבל גישה לעשרות מיליוני משתמשים חדשים. בנוסף תוכל להתבצע אינטגרציה טובה יותר עם מיזמי מדיה ואינטרנט אחרים שיש ל-DST.

עובדי חברת ICQ בישראל קיבלו מכתב ממנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, שמנסה לפוגג את החששות ולהסביר להם שהכל ישאר כרגיל. ב-ICQ עובדים כ-140 עובדים המרוכזים במחלקות פיתוח, מוצר, עסקים, פרסום ושיווק. אחד העובדים אמר ל-TheMarker כי הם חוששים מאחר ואינם מכירים את הבוסים החדשים. עם זאת הערכה היא שמאחר ו-DST היא חברת אחזקות לא יתבצע כאן מהלך פיטורים.

הרכישה הנוכחית מסמלת סוף עידן לאחד האקזיטים המוכרים שהיו בסצינה הישראלית. ICQ נוסדה בשנת 1996 על ידי מיראבליס, ונרכשה ביוני 1998 מידי אריק ורדי, יאיר גולדפינגר, ספי ויגסר ויוסי ורדי. כעת החברה נמכרת בכמחצית מערכה לעומת מחירה המקורי שעמד אז על 407 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully