וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר נאבקות לשמר קנסות היציאה

בר חיון

28.4.2010 / 18:36

חברות הסלולר בשימוע להפחתת הקנסות: לקוח נאמן חוסך לנו עלויות שחוזרות כהטבות. ההצעה החלופית: דמי היציאה לא יעלו על 10% מהחשבון כפול מספר החודשים שנותר להתחייבות

משרד התקשורת מבקש להגביל את דמי היציאה שגובות חברות הסלולר, הטלפוניה הקווית וספקיות האינטרנט מלקוחות המבקשים להתנתק במהלך תקופת ההתחייבות. כך עולה משימוע שהמשרד עורך בימים אלה לחברות. נראה כי ההחלטה תשפיע בעיקר על חברות הסלולר, שם דמי היציאה עשויים להגיע לאלפי שקלים בעת ניוד המספר לחברה מתחרה.

המהלך נובע מתלונות רבות בנוגע לדמי יציאה גבוהים ובלתי שקופים לצרכן, אשר התקבלו במשרד במהלך השנים האחרונות. במשרד התקשורת מסבירים כי מהתלונות עולה כי דמי היציאה הגבוהים הופכים לחסם מעבר משמעותי, שאינו מאפשר למנויים לעבור ולקבל שירותים מחברה מתחרה. לדבריהם, זו בדיוק היתה מטרת השימוע - להפחית את חסמי המעבר בין החברות, ולהגביר בתמורה את התחרות בשוק.

טענת החברות היא שנאמנות צרכנית לחברה חוסכת בעלויותיה וזהו חיסכון המגולגל לצרכן בהטבות שונות. אולם הבעיה בדמי היציאה כיום, בעיקר בענף הסלולר, היא שמדובר בקנס שחישובו אינו ברור ושהינו גבוה בהרבה מהחזר עלות ההטבה שמקבל הלקוח לכאורה, בתמורה להתחייבותו ארוכת הטווח.

הפתרון שמציע משרד התקשורת הוא שדמי היציאה לא יעלו על 10% מהחשבון החודשי הממוצע של המנוי, כפול מספר החודשים שנותר על תום התחייבותו לחברה. אפשר לקחת בתור דוגמא את ל' מאזור הדרום, שנותרו להתחייבותה למירס 4 חודשים ובחשבוניתה מצוין כי עזיבה כעת, תגרור גבייה בגובה 600 שקל בגין הטבות שקיבלה, ועוד 1652 שקל קנס יציאה. בחישוב של משרד התקשורת, בהתנתקות ממירס היא היתה משלמת רק 140 שקל, שהם 35 שקל (10% מחשבונית חודשית ממוצעת) כפול 4 חודשים שנותרו לה עד תום ההתחייבות.

חברות התקשורת נדרשות לתת מענה לשימוע עד ה-1 ביוני, ואם ההחלטה תיכנס לתוקף, הדבר יפחית משמעותית את קנסות היציאה של מנויים, בעיקר אלה הקרובים לתום תקופת ההתחייבות. ואולם, חברות הסלולר עלולות להגדיל את דמי היציאה באמצעים אחרים, כמו לדוגמה: להחליט שהמחיר הקטלוגי על מגוון מכשיריהן, גבוה במאות עד אלפי שקלים מהמחיר שבו הן מוכרות אותם בפועל, ואז בעת התנתקות הלקוח מהחברה, לדרוש את ההפרש בין אותו מחיר קטלוגי לבין המחיר ששולם, המסובסד כביכול.

ראוי לציין גם כי במצב הקיים כיום, לקוח המתנתק מחברת הסלולר, נדרש לשלם עבור מכשירו בפירעון מיידי ולא בחלוקה לתשלומים כפי שהיה רגיל. על כך משרד התקשורת שוקל לקבוע כי החברות לא תהיינה רשאיות לגבות סכום זה בפעם אחת, אלא לאפשר למנוי מתנתק להמשיך לשלם עבור מכשירו בתשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully