וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה פרשה נוספת של הרצת ניירות ערך

28.4.2010 / 19:03

רשות ני"ע טוענת כי מנכ"ל עופר השקעות וסוחר בפועלים סהר ביצעו תרמית בניירות ערך כשרכשו אג"ח בסכום כולל של 23 מיליון שקל. השלושה שוחררו בתנאים מגבילים

בית המשפט הורה לשחרר בערבות של חצי מיליון שקל ותנאים מגבילים שני בכירים בחברת מליסרון של האחים עופר וסוחר בפועלים סהר.

תחילתה של הפרשה בנובמבר 2009 אז הודיעה מליסרון כי בכוונתה לפעול לגיוס חוב באמצעות הנפקת אג"ח וכי היא בוחנת אפשרות לבצע הצעה לציבור של אג"ח סדרה ד' בדרך של הרחבת סדרה. החברה דיווחה כי אגרות החוב תוצענה עפ"י דו"ח הצעת מדף בהצעה אחידה ובדרך של מכרז על מחיר היחידה. מליסרון דיווחה כי אין ודאות באשר לביצוע הגיוס בפועל, היקפו המדויק של הגיוס ומועדו.

לטענת הרשות לניירות ערך בתאריכים 26 בנובמבר 2009 עד 1 בדצמבר 2009 פעלו אבי לוי וגולן מדר מעופר השקעות, באמצעות אלי העליון מפועלים סהר, להעלות את שער האג"ח בדרכי תרמית וזאת במטרה להגיע למחיר הגבוה ביותר ערב המכרז.

על פי ממצאי החקירה של רשות ני"ע לצורך העלאת השער הקצו אבי לוי וגולן מדר לאלי העליון סכומים נכבדים שיאפשרו את העלאת שער האג"ח. בהתאם השתמשו השלושה בחשבון של חברת עופר פיתוח, חברה פרטית בבעלות משפחת עופר ובאמצעותה רכשו בימים הללו אג"ח בסכום כולל של 23.9 מיליון שקל מתוך מחזור מצטבר של 34 מיליון שקל.

גולן מדר שימש בתקופה הרלבנטית כמנהל הכספים של עופר השקעות ושל חברות הבנות שלה. אלי העליון שימש באג"ח בחדר המסחר של פועלים סהר, אשר מבצע את הפעולות בחשבון של החברה. אבי לוי שימש כממלא מקום מנכ"ל מליסרון במשך מספר חודשים וכמנכ"ל עופר השקעות.

לטענת רשות ני"ע בין הימים שער האג"ח-סדרה ד', עלה בשיעור משמעותי של 1.1% עד לשער של 117 אג' בסיום המסחר של היום בו התבצע המכרז. השניים מואשמים בעבירות של ביצוע תרמית בניירות ערך לפי סעיף 54(א)(1) וסעיף 54(א)(2) לחוק ניירות ערך, ע"י העלאת שערי אגרות החוב של החברה, במהלך התקופה נשוא החקירה.

מעופר השקעות נמסר בתגובה: הרשות לניירות ערך בדקה אצל החברה את מה שביקשה לבדוק, שיתפנו פעולה באופן מלא, אנו בטוחים בדרכנו ובניקיון כפם של המנהלים בחברה. הדובר ציין כי המנהלים חזרו לעבודה בחברה באופן סדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully