וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי הודיע: הריבית בארה"ב תישאר נמוכה

28.4.2010 / 21:31

נגיד הבנק הפדרלי הודיע כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי ברמת שפל של 0%-0.25% - זאת על אף השיפור שנרשם בשבועות האחרונים בשוק העבודה בארה"ב

הבנק הפדרלי הותיר היום את הריבית בארה"ב בשפל ושב על הערכתו זה כשנה לפיה יותיר את הריבית בכלכלה הגדולה בעולם ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת. הבנק הפדרלי התחייב בחודש מארס 2009 להותיר את הריבית ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת, ושב וחזר על נוסח זה בכל הודעות הריבית מאז.


הבנק הפדרלי, שבראשו עומד היו"ר בן ברננקי, הציג תמונת מצב יותר חיובית לגבי שוק התעסוקה, אולם המשיך לנקוט בלשון זהירה ביחס להתאוששות הכלכלה. "מצב שוק העבודה מתחיל להשתפר", נאמר בהודעת הבנק המרכזי, אשר הוסיף עם זאת כי מעסיקים עדיין אינם מתחילים לגייס עובדים.

הבנק הפדרלי חזר על הערכתו כי האינפלציה צפויה להישאר מתונה, בהודעה שפירסם בתום ישיבה בת יומיים של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC). החלטת הוועדה התקבלה היום עם התנגדות של חבר אחד בלבד, נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג.

הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ברמתה הנוכחית מאז חודש דצמבר 2008, והפך מאז את הרכישה של נכסים לכלי המדיניות המרכזי שלו בהתמודדות עם המשבר הכלכלי. הבנק סיים בחודש שעבר תוכנית החירום לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.25 טריליון דולר, בניסיון לגרום לירידה בריבית על המשכנתאות, ולתמוך בכך בשוק הדיור. בהודעתו היום לא התייחס הבנק הפדרלי לאפשרות כי יתחיל במכירות הנכסים.

בעקבות רכישות הנכסים שביצע הבנק הפדרלי גדל היקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי ל-2.3 טריליון דולר נכון לשבוע שעבר - יותר מכפליים מהיקף הנכסים לפני פרוץ המשבר.

הבנק הפדרלי הודיע בחודש פברואר על העלאת ריבית הניכיון, הריבית שגובה הבנק עבור הלוואות חירום לבנקים, ב-0.25% ל-0.75%, אולם אמר כי אין לראות בכך צעד המבשר על העלאה צפויה גם בריבית הפדרלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully