וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים בוול סטריט אדישים למשבר האירופי

עומר רבין

28.4.2010 / 23:01

למרות החששות הכבדים למשבר כולל בגוש האירו - רשמו המדדים המובילים בניו יורק עליות שערים על רקע החלטת הבנק הפדרלי להותיר הריבית ברמת שפל

המשבר בגוש האירו שהתעצם הערב לאחר שחברת הדירוג S&P החליטה להוריד גם את דירוג האשראי של יוון אמנם מדאיג את מנהיגי כל העולם, אבל המשקיעים בוול סטריט מסרבים להתרגש ומוכיחים פעם נוספת כי הם מאמינים שהכלכלה האמריקאית של אחרי-המשבר חזקה דיה כדי להתמודד עם גל הפסימיות המגיע מכיוון אירופה.

ההערכות לפיהן מחירי המניות בוול סטריט עדיין נמוכים ביחס לשווי האפשרי של החברות ניצחו את נבואות הזעם על קריסה כלכלית של אירופה - ושלחו את המדדים המובילים לעליות שערים.

מדד הדאו ג'ונס עלה בכחצי אחוז ונחתם ברמה של 11,046 נקודות. מדד הנאסד"ק נותר כמעט ללא שינוי ונחתם סביב 2,472 נקודות. המדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות בבורסה האמריקאית רשם גם הוא עלייה מרשימה והוסיף 0.65%. בכך מתקנת מעט הבורסה בניו יורק את ירידות השערים שנרשמו אתמול על רקע הורדת דירוג האשראי של יוון לרמת "אג"ח זבל".

את מרב העניין, על אף המשבר האירופי, ריכזה היום הודעת נגיד הפדרלי בן ברננקי באשר לשיעור הריבית החודש בארה"ב. ה"פד" הודיע לבסוף כי הוא מותיר את הריבית בארה"ב בשפל ושב על הערכתו זה כשנה לפיה יותיר את הריבית בכלכלה הגדולה בעולם ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת. ברננקי ציין כשמסר את החלטתו כי הוא הצעד נעשה על אף שיפור מורגש בשוק העבודה בארה"ב בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully