וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגבלת שכר של בכירים לא תצמצם פערים"

29.4.2010 / 13:00

ראש אגף התקציבים באוצר אודי ניסן, אמר כי את הפערים החברתיים לא מצמצמים על ידי הגבלה על שכרם של 100 בכירים במשק. "ההצעה של יחימוביץ' ריקה מתוכן"

ראש אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הוא בעד הגבלות על שכר הבכירים, אולם באופן עקיף בלבד. "את הפערים לא מצמצמים באמצעות הגבלה על שכרם של 100 בכירים במשק" ציין ניסן.

"ההצעה של שלי יחימוביץ' אינה מתייחסת לאופציות ולכן היא מרוקנת מתוכן. אני בעד הגבלה עקיפה שמטרתה לקשור בין הביצועים ובין השכר. למשל כמו תמריצי שכר שייגזרו לטווח ארוך של 3 שנים כפי שנקבע בהנחיות משרד האוצר למשקיעים המוסדים. אפשר לחשוב על מנגנונים נוספים אשר יגבילו את השכר באופן עקיף".

כאשר נשאל ניסן האם הוא מתנגד להגבלות על השכר כיוון שבכירי האוצר צפויים לקבל שכר גבוה כאשר הם מסיימים את תפקידם הציבורי ועוברים למגזר הפרטי, ציין ניסן כי: "מדהים לראות איך היוצרות מתהפכות. אנחנו יוצאים נגד הטייקונים למען קידום התחרות במשק. פקידי האוצר הם אלו אשר עמדו בפרץ בזמן המשבר ולא נכנעו לקריאות להעניק להם רשת ביטחון. יצאנו נגד כל הטייקונים. זו גם המלחמה נגד הכבלים על החבילה הצרה".

ניסן אמר בעניין החבילה הצרה כי "כיום משק בית ממוצע משלם יותר מ-200 שקל בחודש עבור חבילת הבסיס כשברוב העולם המערבי המחיר הוא חצי או פחות. כשאתה קונה בסופר קוטג' ולחם אתה בוחר ומשלם על מה שאתה רוצה, בטלוויזיה הרב ערוצית מחייבים אותך לקנות גם את מה שאתה לא רוצה". הוא הוסיף כי "אני חושב שזה תנאי הכרחי גם מבחינת פרוגרסיביות. אם מסתכלים על הנטל לפי עשירונים רואים שבעשירונים הנמוכים עלות הכבלים והלוויין גבוהה מאוד בכל קנה מידה".

כאשר נשאל האם חבילת בסיס צרה שתלווה גם בפתיחת הכבלים והלוויין לפרסומות לא תמוטט את ערוצים 2 ו-10. על זה ענה ניסן כי "אני חושב שמדברים על שוק פרסום אחר. זה יבוא אחד על חשבון השני רק עד גבול מסוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully