וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחדלות פירעון של יוון יהיו השלכות קשות"

אקסל ובר, חבר בכיר בבנק המרכזי של אירופה, אמר כי "אין חלופות אחרות - האיחוד האירופי חייב לסייע לכלכלת יוון בטרם יתפשט המשבר למדינות נוספות"

רויטרס

(צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל קריינות: רועי כ"ץ)

"לחדלות פירעון של יוון יהיו השלכות בלתי נתפסות על השווקים הפיננסים ועל מדינות נוספות", כך אמר היום (חמישי) אקסל ובר, יו"ר הבנק המרכזי של גרמניה וחבר בכיר בבנק המרכזי של אירופה.

עוד אמר ובר, כי אין חלופות המתקבלות על הדעת מלבד סיוע מיידי ליוון, וכי ללא אישור מהיר של חבילת סיוע, עלול משבר החוב להתפשט למדינות נוספות ביבשת. ובר הרחיב ואמר כי על הסיוע הפיננסי להיות מלווה בתנאים מחמירים עבור יוון.

ובר התייחס לטענות הנשמעות בדבר סילוקה של יוון מהאיחוד האירופי, וטען כי אין שום בסיס חוקי לצעד שכזה, ויתרה מכך, צעדים מסוג אלו עלולים אף להחריף את עומקו של המשבר והיקפו.

לגבי עתידה של יוון, אמר ובר כי ביכולתה של המדינה לשפר את מצבה, במידה ותיישם רפורמות במערכת הפיננסית שלה, רפורמות אשר יעלו את רמת אמינותה בקרב מדינות האיחוד והיבשת.

"גוש האירו נחוש בדעתו לסייע ליוון"

"אין ספק כי גוש האירו, הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינ"ל נחושים להבטיח את יציבותה של יוון ואת יציבותו של מטבע האירו", כך אמר היום (חמישי) שר התקציבים הצרפתי בראיון.

עוד אמר השר, כי לקשיים בפורטוגל ובספרד אין שום קשר למצב ביוון. "מצבה הקשה של יוון הוא גם מצבו הקשה של כל גוש האירו. זהו המטבע שלנו, הכלכלה שלנו, המגזר העסקי שלנו ומקומות העבודה שלנו", הסביר.

לפני יומיים, הודיעה סוכנות הדירוג המובילה S&P על הורדת הדירוג של יוון ושל פורטוגל: דירוג האשראי של יוון הורד לדרגת אג"ח זבל המשפילה על רקע חשש כי לא תקבל את הסיוע הבינלאומי שהובטח לה ולא תצליח לצאת מהמשבר הקשה אליו נקלעה בכוחות עצמה. אתמול הוסיפה סוכנות הדירוג המובילה שמן למדורה, כאשר החליטה להוריד גם את דירוג האשראי של ספרד מדרגת AA פלוס לדרגת AA.

הורדת דירוגה של ספרד, בצירוף להחלטה להוריד את דירוג האשראי של יוון לדרגת "אג"ח זבל" ולחתוך את דירוג האשראי של פורטוגל מעלה שאלות קשות באשר לעתיד הכלכלי של האיחוד האירופי וליציבות של גוש האירו.

הדירוג של פורטוגל ירד ל-A מינוס כאשר כלכלני החברה טענו כי החברה עשוייה להגיע למצב של חדלות פירעון. בחברה לא אופטימיים לגבי המשך דרכה הכלכלית של פורטוגל והעריכו כי הורדה נוספת של הדירוג אפשרית כבר בעתיד הקרוב.

(עדכון אחרון: 11:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully