הביטחון באינטרנט רחוק מלהיות אופטימלי, והוא זקוק לשיפור משמעותי - כך מציין דו"ח של מכון מחקר אמריקאי הנקרא "המועצה למדעי המחשב ותקשורת".
"הביטחון באינטרנט היום גרוע מזה שרוב המערכות הנוכחיות הטובות ביותר יכולות לספק", נאמר בדו"ח המכון, המסונף למועצה הלאומית למחקר של ארה"ב.
"גם ללא כל טכנולוגיה חדשה בתחום הביטחון, היה אפשר היום להגיע לרמת ביטחון גבוהה יותר, אילו יצרני הטכנולוגיה, מפעילי המערכות והמשתמשים היו נוקטים את הצעדים הנכונים", נכתב במסמך.
המחקר נועד לאמוד את הסכנה להתקפות באינטרנט לאחר התקפות ה-11 בספטמבר, והוא מגלה כי התקפות כאלה עלולות להסב נזק גדול עוד יותר אם יתוזמנו עם התקפות פיסיות.
"ארה"ב תלויה במחשבים. הגנב המודרני יכול לגנוב יותר בעזרת מחשב מאשר עם רובה.
הטרוריסט של העתיד יוכל להסב נזק גדול יותר באמצעות מקלדת מאשר באמצעות פצצה", נכתב בדו"ח.
"הפתעה": רמת הביטחון באינטרנט רחוקה מלהיות אופטימלית
עתי"ם
9.1.2002 / 13:59
