וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות שערים

אלון שן

29.4.2010 / 16:43

החשש לגורלו של גוש האירו על רקע המשבר ביוון מביא לנעילה שלילית באחד העם, וזאת על אף שבבורסות אירופה משדרים אופטימיות והמדדים המובילים מורים על עליות

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: רועי כ"ץ. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יום המסחר האחרון בבורסה באחד העם מתנהל על רקע החששות הכבדים מפני התפשטות משבר החוב האירופי, אך גם על רקע האדישות היחסית ששידרה אתמול וול סטריט אשר נעלה את המסחר בעליות שערים. המסחר באחד העם התנהל לאורך כל היום בירידות שערים חדות אשר התמתנו מעט לקראת הנעילה.

מדד תל אביב 25 ירד ב-1.8% לרמה של 1,164 נקודות ומדד תל אביב 100 צנח אף הוא ב-1.8% לרמה של 1,097 נקודות. מדד הבנקים השיל 2.3% מערכו ומדד הנדל"ן נחלש ב-1.8%.

הבוקר אף פגעו האופציות שמנפיקה הבורסה על מדד המעו"ף, כאשר הפקיעה היתה שלילית, ירידה של 1.2%, שהביאה את המדד לרמה של 1,171 נקודות.

אתמול ננעל המסחר בניו יורק באדישות יחסית למתחולל באירופה: דאו ג'ונס התחזק ב-0.5% ל-11,045 נקודות, נאסד"ק נסגר ללא שינוי על 2,472 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.7% ל-1,191 נקודות.

ירידה בדירוג של יוון, ספרד ופורטוגל

לפני יומיים, הודיעה סוכנות הדירוג המובילה S&P על הורדת הדירוג של יוון ושל פורטוגל: דירוג האשראי של יוון הורד לדרגת אג"ח זבל המשפילה על רקע חשש כי לא תקבל את הסיוע הבינלאומי שהובטח לה ולא תצליח לצאת מהמשבר הקשה אליו נקלעה בכוחות עצמה. אתמול הוסיפה סוכנות הדירוג המובילה שמן למדורה, כאשר החליטה להוריד גם את דירוג האשראי של ספרד מדרגת AA פלוס לדרגת AA.

הורדת דירוגה של ספרד, בצירוף להחלטה להוריד את דירוג האשראי של יוון לדרגת "אג"ח זבל" ולחתוך את דירוג האשראי של פורטוגל מעלה שאלות קשות באשר לעתיד הכלכלי של האיחוד האירופי וליציבות של גוש האירו.

הדירוג של פורטוגל ירד ל-A מינוס כאשר כלכלני החברה טענו כי החברה עשוייה להגיע למצב של חדלות פירעון. בחברה לא אופטימיים לגבי המשך דרכה הכלכלית של פורטוגל והעריכו כי הורדה נוספת של הדירוג אפשרית כבר בעתיד הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אירופה עולה - האירו נחלש

בשעה שבתל אביב ירידות שערים, בורסות אירופה דווקא מאותתות על התאוששות בעליות שערים, לאחר יומיים של ירידות: לונדון עולה ב-0.7%, פרנקפורט מתחזקת ב-0.6%, פריס מוסיפה 1% ויוון מזנקת בלא פחות מ-7.6%.

בסיום המסחר במטבע חוץ, נחלש האירו אל מול השקל ונקבע על רמה של 4.9424 ש"ח, ירידה של 0.1% ביחס לשער היציג שנקבע למטבע אתמול על ידי בנק ישראל. גם הדולר נחלש היום ונקבע על 3.72 ש"ח, ירידה של חצי אחוז ביחס לשער היציג של אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully