וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיי טק לא רוצים את עופר עיני

גיא גרימלנד

29.4.2010 / 13:48

עובדי ההיי טק מגיבים לדבריו של יו"ר ההסתדרות כי עליהם להיות תחת מעטה של הסכם שכר קיבוצי: "אנחנו לא פקידי הסתדרות אלא עובדים לפי תפוקה ועל בסיס מצויינות אישית"

עובדי היי-טק רבים פנו להתאחדות עובדי תעשיות העילית בדרישה להתנגד בכל תוקף לדבריו של יו"ר הסתדרות העובדים החדשה, עופר עיני, לפיהם עובדי היי-טק צריכים להיות תחת מעטה של הסכם שכר קיבוצי. מהתאחדות עובדי תעשיות העילית בישראל אומרת כי עשרות מיילים של עובדי היי-טק נשלחו אליה בימים האחרונים מאז פרסם TheMarker כי יש לגבש הסכם עבודה קיבוצי גם לעובדי היי-טק.

יו"ר ההסתדרות התבטא כי "המשבר האחרון הוכיח שאנשי היי-טק זקוקים לאיגוד מקצועי. רוב המפוטרים במשבר האחרון היו עובדים שלא היתה להם אלטרנטיבה - ומדובר באלפים...הוכח שלא מספיק להרוויח טוב אלא צריך לדעת לשמור על מקום העבודה ומקור הפרנסה. אני חושב שניתן ליצור הסכם קיבוצי מיוחד, שמצד אחד נותן מענה לצרכים המיוחדים של ענף ההיי-טק ומצד שני מאזן ושומר על זכויות העובדים. ..אני חושב שניתן לעשות הסכם ענפי. הסכם מסגרת בתחום הזה, עם ירידה למקומות עבודה ספציפיים והסכמים מיוחדים, יכול לתת מענה מדויק לכל מקום עבודה בתחום הזה. התפיסה שלי אומרת שניתן לעשות הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי ההיי-טק. אני גם לא שולל שחלק, אולי לא כולם, אבל חלק גדול מהם יכולים להיות עובדי מדינה לכל דבר ועניין".

לטענת התאחדות עובדי עובדי תעשיות העילית התגובות שנתקבלו מהעובדים במשרדי ההתאחדות היו נזעמות. אורן הנר, אחד מיוזמי הקמת התאחדות עובדי תעשיות העילית בישראל ועובד היי-טק אמר: "אף עובד היי-טק לא רוצה הסכם קיבוצי והסיבות מובנות. אנחנו לא פקידי הסתדרות אלא עובדים לפי תפוקה ועל בסיס מצויינות אישית ואנו דורשים שיתגמלו אותנו על פי יכולותנו".

מהתאחדות עובדי תעשיות העילית בישראל נמסר, כי ענפי תעשיות העילית פועלים כמערב פרוע בכל הקשור לדיני עבודה אך ישנם דרכים יצירתיות יותר לדאוג לזכויות עובדי ההייטק בישראל והן הרבה יותר מגוונות ויעילות מהסכם קיבוצי.

בצלאל גרינברג, יו"ר ההתאחדות, מסר בתגובה: "ברמה העקרונית אין לנו בעיה עם מכלול של הגנות שכר שיהוו את קו ההגנה הראשוני לעובדים, אך יש למצוא מודל חדש, אשר יהווה את מכלול הפרמטרים הרלוונטיים לעובדי היי-טק כגון תגמול אישי על מצויינות, על יכולות פרטניות וכו', אשר אינם קיימים בהסכם הקיבוצי הארכאי. צריך להבין כי עובדי ההייטק אינם פקידי ממשלה וכי עבודתם מוגדרת בתחומי העבודה החופשית".

גרינברג מסר עוד, כי אם ההסתדרות באמת רוצה לסייע לעובדי ההיי-טק, עליה לתת כתף בלחימה כנגד עוולות המתקיימות על בסיס יומי בתעשיות העילית כגון המקרים האחרונים של אפלייה על בסיס גיל ועל בסיס לאום בהם מטפלת ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully