וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המים יעלו - אבל פחות

אלון שן

29.4.2010 / 15:26

רשות המים החליטה לשנות החלטתה מ-2009, ולא להעלות את תעריפי המים ב-10% נוספים, כך שהמחירים יעלו בכ-5% בלבד במקום העלייה המתוכננת של כ-15% בממוצע

מועצת רשות המים החליטה היום (חמישי) לעדכן את החלטתה מדצמבר 2009, ולהוריד את ה"פעימה השנייה" בעליית תעריפי המים ב-10%, כך שהיא תעמוד על כ-5% בלבד (בממוצע), במקום עלייה מתוכננת של כ-15% בממוצע.

בתחילת חודש ינואר עלו תעריפי המים ב- 25% בממוצע. באותו מועד הוחלט על העלאה נוספת של כ-15% ב-1 ביולי (מה שמכונה "הפעימה השנייה"), ואם יהיה צורך תוכננה אף עלייה שלישית לקראת סוף השנה. סה"כ הוחלט על עלייה של כ-40% בממוצע לשנת 2010.

ההחלטה למתן באופן משמעותי את עליית התעריפים, נובעת מהתאמה למצב החדש שנוצר בעקבות המדדים הנמוכים ומהוזלת תעריפי החשמל לפני כחודשיים בשיעור של 11.7%. הסיבה העיקרית להוזלת תעריפי החשמל היא הגדלתו המבורכת של רכיב הגז הטבעי בסל הדלקים של חברת החשמל (יגיע השנה קרוב ל-40% מייצור החשמל).

"דחיית הקמתם של מפעלי ההתפלה, כמו גם הזנחה של מערכות מים וביוב עירוניות ופיגור בהקמה של מתקני טיהור שפכים לאורך שנים רבות מדי, גררו אחריהן גירעון של כ-25 מיליארד שקל בהשקעות הנדרשות במשק המים", כך אמר מנהל רשות המים אורי שני, והוסיף כי "קיומו של פער ענק זה וההבנה, כי אין אפשרות לממן אותו מתקציב המדינה, הביאו להחלטה לפיה יגולמו עלויות הפיתוח והתפעול בתעריפי המים. לגילום עלויות התפעול והפיתוח בתעריפים חשיבות נוספת (מחירו של המוצר מביא להשפעה ישירה על צריכתו) שתוביל לשימוש מושכל יותר במים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully