וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על גוש האירו למנוע את התפשטות המשבר"

רויטרס

29.4.2010 / 17:00

יו"ר הבנק המרכזי של אירופה אמר כי השיחות באתונה בנוגע לחבילת הסיוע ליוון צפויות להסתיים בקרוב. "אנו צריכים לצאת בשלום מהאירועים הסוערים הללו"

יו"ר הבנק המרכזי של אירופה ז'אן קלוד טרישה, האיץ היום בגרמניה לאשר את חבילת הסיוע ליוון, בטענה כי על קובעי המדיניות לחתור לריסון הבעיות שמתפשטות למדינות אחרות בגוש האירו.

הלחצים בשווקים והזינוק בתשואות על האג"ח אילצו את יוון לבקש מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית (IMF) להפעיל את חבילת הסיוע ליוון, מתוך הבנה כי לא תצליח לגייס כסף בשווקים. החששות מפני התפשטות המשבר למדינות נוספות בגוש היורו החריפו בימים האחרונים לאחר שסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס (S&P) הורידה את דירוגי האשראי של פורטוגל וספרד.

"על גוש האירו לנקוט בפעולה החלטית כעת כדי למנוע את התרחבות הבעיות. מה שאנו צריכים כעת הוא חוש כיוון אשר ינחה אותנו כיצד לצאת בשלום מהאירועים הסוערים הללו", אמר טרישה בנאום שנשא בוועידה הכלכלית במינכן.

טרישה סירב להתייחס בדבריו לשיחות שנערכות כעת באתונה בין יוון, הנציבות האירופית, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה, אך ציין כי הוא בטוח שיסתיימו בימים הקרובים.

המשקיעים עוקבים מקרוב אחר הסכום והעיתוי של הסיוע ליוון, שנזקקת למחזור אג"ח בשווי 8.5 מיליארד אירו שמועד פירעונן ב-19 במאי. ביום רביעי האחרון אמר יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס קאהן, כי חבילת הסיוע ליוון עשויה להסתכם ב-120-100 מיליארד יורו (133-160 מיליארד דולר) במהלך שלוש שנים, אשר מתוכן יינתנו 45 מיליארד דולר בשנה הראשונה.

"המשבר הפיננסי ממשיך לאתגר את כלכלת אירופה, ויש לרענן את הכללים התקציביים ולהגביר את הפיקוח בנושא תקציבי הממשלות", הוסיף טרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully