וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יוון תחתוך בבשר החי

הממשלה היוונית תמלא אחר דרישות האיחוד האירופי ותכריז על גזירות כלכליות קשות. האיגודים המקצועיים במדינה: "הממשלה עברה את הקווים האדומים. לא נוכל לחיות בצורה כזאת"

ממשלת יוון תבצע צעדי קיצוץ חריפים על מנת להבטיח את הסיוע הכספי של האיחוד האירופי, צעדים אשר הרגיעו את המשקיעים, אך הרגיזו את נציגי האיגודים המקצועיים במדינה.

גורם באיגוד המגזר הציבורי ביוון, טען כי הממשלה היוונית התבקשה מקרן המטבע הבינ"ל להעלות את המע"מ, לבטל את הבונוסים השונים במגזר הציבורי ואף לקבל הקפאת משכורות של 3 שנים. "זוהי עסקה חתומה", אמר המזכיר הכללי של האיגוד הציבורי ADEDY,לאחר פגישה עם ראש ממשלת יוון.

בתוך כך, הודיעו איגודי הסוחרים ברחבי יוון כי יתנגדו לכל פעולת קיצוץ על ידי הממשלה, ואף הכריזו על מספר של שביתות, אשר עלולות לסבך את מאמצי הממשלה להפעיל את הגזירות הכלכליות. "זהו אסון! הממשלה עברה את הקווים האדומים. לא נוכל לחיות בצורה כזאת", אמר חבר באחד מהאיגודי המגזר הציבורי במדינה. "נלחם בכל צעדי הקיצוץ בכל כוחנו, משום שזהו מאבק של הישרדות".

גורמים המקורבים לשיחות בין האיחוד האירופי לממשלת יוון, טוענים כי פרטים בנוגע לחבילת הסיוע יפורסמו ביום שני הקרוב, עובדה אשר הספיקה ליצור אווירה טובה יותר בשווקים ואף הרגיעה את חשש המשקיעים מפני "הידבקות" של מדינות נוספות בגוש האירו במשבר החוב.

"השיחות אינן קלות", אמר דובר ממשלת יוון והוסיף כי "אף אחד לא יכול להבטיח שום דבר. אנו יודעים כמה חמור מצבה של המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully