וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחות הסיוע הזניקו את בורסות אירופה

אשר שכטר

29.4.2010 / 21:00

בורסות אירופה התאוששו מיומיים של ירידות וננעלו בעליות שערים: לונדון עלתה ב-0.6%, פרנקפורט הוסיפה 1% ופריס עלתה ב-1.6%. מדריד הוסיפה 2.7% ואתונה זינקה ב-7.1%

בורסות אירופה התאוששו מיומיים של ירידות וננעלו בעליות שערים, לאחר שיו"ר קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס קאהן אמר כי הסיוע ליוון יגדל ל-120 מיליארד יורו בתוך שלוש שנים, ובעקבות דו"חות טובים מהצפוי שהרגיעו את החששות כי משבר החובות באירופה יתפשט. בורסת לונדון עלתה ב-0.6%, פרנקפורט הוסיפה 1% ופאריס עלתה ב-1.6%. בורסת מדריד הוסיפה 2.7%. בורסת אתונה זינקה ב-7.1%.

שטראוס קאהן אמר אתמול כי חבילת הסיוע ליוון תגדל ל-120 מיליארד יורו לפחות במהלך שלוש שנים, כדי למנוע מהמדינה להגיע לחדלות פירעון. מוקדם יותר השבוע הורידה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של המדינה לדרגת אג"ח זבל והורידה גם את דירוג האשראי של פורטוגל. זאת, על רקע החששות כי יוון לא תקבל את הסיוע הבינלאומי שהובטח לה ועל רקע חששות כי משבר החובות יתפשט לשאר כלכלות אירופה.

מניית בנקו סנטנדר, הבנק הגדול בספרד, הובילה את עליות השערים באירופה עם עלייה של 4% לאחר שהבנק דיווח על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים. בנקוסנטנדר דיווח על עלייה של 5.7% ברווחיו ברבעון הראשון של 2010 ל-2.2 מיליארד יורו, הודות לצמיחה בעסקיו בברזיל ובבריטניה שפיצתה על הירידה ברווחיו בספרד. מניית נשיונל בנק אוף גריס, הבנק הגדול במדינה, זינקה ב-18%, בעוד שמניית EFG יורובנק הקטן יותר נסקה ב-14%.

מנייתה של ענקית הנפט BP צנחה ב-6.5%, לאחר שמשמר החופים האמריקאי הודיע כי דליפת הנפט באסדה של החברה שהתפוצצה במפרץ מקסיקו גדולה פי חמש מההערכות המוקדמות ומזרימה למימי מפרץ מקסיקו 5,000 חביות נפט ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully