וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחק מהמדורה

שחר רן

30.4.2010 / 6:58

צופה מהצד



>> אצבעות זריזות והתמצאות בסיסית בנבכי גוגל - זה כל מה שצריך כדי להשתחרר לצמיתות מהכבלים (או הלוויין) של ספקיות התוכן הטלוויזיוני. ומדובר בחופש עצום: תרבותי, ארגוני, צרכני - וכלכלי, כמובן. בלי להיות תלויים בזמנים המוכתבים בלוח השידורים, בהיעדר סמנכ"ל תוכן שניצב בש"ג של המסך ומחליט מי ייכנס ומי יישאר בחוץ, וללא פרסומות שמתפרצות בווליום אלים בדיוק בסצינה המכרעת.

המהפכה הטלוויזיונית שחולל האינטרנט אינה פחות דרמטית מזו שעברה על תעשיית המוסיקה. היא רק פחות מיוח"צנת כי (נכון לעכשיו) אין לה בני לוויה בדמות גאדג'טים מעוצבים. למעשה מדובר במהלך משמעותי יותר: בעוד שמוסיקה נצרכה תמיד על-פי דרישה (on demand), המשדרים הטלוויזיוניים - שנולדו בשנות ה-30 - הוגשו עד לאחרונה במבחר ובתזמון קבועים מראש. אבל אז נולד הפס הרחב.



היפרדות מהממיר היא קודם כל הכרזת אוטונומיה. דבר אינו עומד בין אדם למסך שלו, ולחיצה על השלט מכניסה את העולם החיצוני לסביבה הכי אינטימית שיש - אל תוך הבית פנימה. צריכה סלקטיבית מאפשרת לבחור את הדמויות שמתארחות בסלון או בחדר השינה, ולא להיתקל יותר בפרצופים מוקצים. אפילו לא בפרומואים.



שש שנים חלפו מאז שהחלטתי להותיר את מכשיר הטלוויזיה מחובר לשקע החשמל ולנגן dvd בלבד, ותחושת השחרור רק מתעצמת והולכת. המאסה הקולנית, הרדודה לעתים, שנדחפת במלוא הכוח בערוצים המרכזיים, נהפכה לתפריט טלוויזיוני מאוזן, ואם יורשה לי - משובח יותר.



אחרי זמן קצר מתגלה כי אפשר לחיות הרחק ממדורת השבט, וזה אפילו ממש נחמד. פתאום מתחוור כמה תוכן מטופש ומיותר הטריד לנו את האונות, רק משום שהוא היה שם על המסך. למרבה הפליאה, כדור הארץ ממשיך להסתובב גם בלי השנינויות של צביקה הדר. האדמה אינה רועדת תחת רגליו של מי שלא זכה להיחשף לתובנות של סער מ"האח הגדול".



שלא תהיה טעות: כדי להישאר מעודכנים ועדכניים אין צורך בספקית טלוויזיה. למעשה, סביר להניח שאנו, המנותקים, מחוברים למתרחש בתחום הרבה יותר מ-1.5 מיליון הלקוחות של hot ו-yes. בהורדה או בצפייה ישירה, באימיול או ברפידשר, באופן חוקי או פיראטי - אנחנו מזריקים היישר למסך הפרטי שלל סדרות מבריקות שלא שמעתם עליהן וסרטים מצוינים, שמשום-מה דילגו על ארץ הקודש. תעשיית הטלוויזיה העולמית מתאמצת מאוד לשמור על מקומה בעולם החדש - והמאמצים האלה מניבים פירות נהדרים.



האינטרנט כיום הוא ארסנל אדיר, חסר גבולות, של תוכן טלוויזיוני. כל תוכניות האקטואליה נמצאות שם - לרוב כשהן משודרות בזמן אמת. סדרות נושנות ונשכחות, שהסיכוי להיתקל בהן אפילו בלופים הבלתי נגמרים של ערוץ 23 הוא אפסי, רק מחכות שמישהו יעיר אותן בלחיצת עכבר. תוכניות האירוח המובילות בעולם מוטסות לאתרי ההורדות במהירות אפסית. והכל טרי, זמין בכל עת ומקום, ולא פחות חשוב - זול יותר אפילו מהאגרה, גם אם מתעקשים לא לעבור על החוק. כל מה שצריך הוא קצת השקעה ותכנון מראש.



תם העידן שבו מישהו אחר שולט על השלט. עבר זמנו של הזפזופ המיואש בתקווה למצוא משהו שראוי לבהייה. אין יותר צורך לחכות שמישהו יטרח לייבא את העונה הבאה ולהישאר במתח חודשים על-גבי חודשים. חישבו על זה כשאתם בוהים בעוד שידור חוזר של "חברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully