וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון ינסה לשכנע את הציבור בנחיצות הצנע; ארגוני העובדים זועמים

סוכנויות הידיעות

30.4.2010 / 8:11

ספירוס פפספירוס, ראש ארגון עובדי הציבור ADEDY: "אנחנו לקראת ההתקפה הכי אכזרית ולא צודקת עלינו"



ראש ממשלת יוון יורגוס פפאנדריאו ינסה לשכנע את הציבור היווני בנחיצותה של תוכנית הקיצוצים והצנע, אשר עשויה להוביל לסיוע בשווי פוטנציאלי של 159 מיליארד דולר, בעוד שארגוני העובדים כינו את התוכנית "לא הוגנת".



"אנחנו נמצאים לקראת ההתקפה הכי אכזרית ולא צודקת עלינו", אמר ספירוס פפספירוס, העומד בראש ארגון עובדי הציבור adedy באתונה אתמול לאחר פגישה עם פפאנדריאו. "התשובה תינתן ברחובות".



הבכירים ביוון צפויים להגיע להסכם עם האיחוד האירופי ועם קרן המטבע הבינלאומית בימים הקרובים בנוגע לקיצוצי התקציב בשווי 24 מיליארד יורו (32 מיליארד דולר). בעוד שהסימנים למתן חבילת הסיוע הפסיקו את מגמת הירידות באירופה אתמול, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה כי יוון עלולה לעמוד בפני הורדות דירוגי אשראי רבות אם צעדי הצני לא יהיו מרחיקי לכת.



צעדי הצנע עלולים לכלול הקפאת שכר עובדי הציבור לשלוש שנים וקיצוצן של שתי משכורות מתוך 14 שמקבלים העובדים בשנה, כך העריך ארגון adedy. גורמים ביוון העריכו אתמול כי הקיצוצים עשויים להגיע לכדי 10% מהתמ"ג. הגירעון התקציבי של יוון עמד על 13.6% מהתמ"ג ב-2009.



הקמעוניות ביוון מתכננות לסגור חנויותיהן ב-5 במאי, ובכך להצטרף לשביתה שמתכנן ארגון gsee, ארגון העובדים הגדול ביוון.



"אנחנו נעשה על מה שנחוץ כדי להציל את המדינה שלנו", אמר פפאנדריאו, לפי הודעת דואר אלקטרוני שפירסם בתגובה לארגוני העובדים והעסקים. פפאנדריאו לא העניק פרטים בנוגע לצעדי הצנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully