וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובעים פדרליים בניו יורק בוחנים האם להגיש תביעה פלילית נגד גולדמן סאקס

סוכנויות הידיעות

30.4.2010 / 8:53

משרד התובע הכללי של ארה"ב במנהטן עורך חקירה הנשענת על התביעה האזרחית של הרשות לניירות ערך בארה"ב



תובעים פדרליים בניו יורק חוקרים עסקות שביצע בנק , המואשם על ידי הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) בהונאת המשקיעים, כדי לבחון אם להגיש נגד הבנק תביעה פלילית - כך דיווחו מקורבים לפרשה לבלומברג. החקירה מתבצעת על ידי משרד התובע הכללי של ארה"ב במנהטן, כך אמרו המקורבים.



■ שלמו בקשיש, קבלו אישור / דפנה מאור



ה-sec הגישה תביעה אזרחית נגד בנק גולדמן סאקס ב-16 באפריל, בטענה שהבנק הונה את משקיעיו כשמכר להם אג"ח מגובות משכנתאות נגדן הימר הבנק. לטענת ה-sec, הפעילות של גולדמן סאקס תרמה למשבר הפיננסי הגרוע מאז השפל הגדול. חובת ההוכחה בתביעה פלילית גדולה יותר מאשר בתביעה האזרחית של ה-sec, לפי בלומברג. האשמות פליליות צריכות להיות מוכחות מעל לכל ספק.



בהתבסס על הדיווחים בנוגע לתביעה של ה-sec, תביעה פלילית נגד גולדמן סאקס עלולה להיות מסובכת, אמר דאגלאס ר. ג'נסן, עורך דין בחברת פארק אנד ג'נסן בניו יורק. "המקרה מסובך מאוד, וגולדמן תוכל לטעון טיעונים רבים להגנתה", אמר ג'נסן לבלומברג."כדי להמשיך בתביעה הפלילית, יש צורך בהוכחות חותכות לשקר, רמייה וגניבה".



יוסיל שריבנר, דוברת התובע הכללי פריט ברברה, סירבה לבקשת בלומברג לקבלת תגובה. שני תובעים לשעבר במשרד בניו יורק, אשר סירבו להזדהות, אמרו כי לתביעה חוקרים משלה והם עשויים לבחון את הפרשה לפני שיחליטו אם לערב את ה-fbi.



ייתכן שה-sec סיפקה מסמכים ומידע נוסף לחוקרים כחלק מהחקירה, דבר אשר יאפשר לתובעים לבחון אם יוכלו להגיש תביעה פלילית, לפי המקורבים.



רשות ני"ע בארה"ב (sec) הגישה החודש אישומים נגד בנק גולדמן סאקס ונגד סגן נשיא הבנק בגין הונאת המשקיעים על ידי כך שהעלים מהם את העובדה כי ניירות ערך מורכבים הקשורים למשכנתאות סאבפריים שאותם יצר ושיווק למשקיעים, נועדו מלכתחילה להגיע לחדלות פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully