וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד ממשיכה לשקוע בבוץ: עלייה באבטלה

הדר תדמור

30.4.2010 / 11:30

בפעם הראשונה מזה עשר שנים, שיעור האבטלה בספרד עלה על 20%, השיעור הגבוה בין כל מדינות גוש האירו, וכפול מהממוצע של האיחוד האירופי

שיעור האבטלה בספרד עלה על 20% בפעם הראשונה זה למעלה מעשור. שיעור האבטלה בספרד עלה ל-20.1% ברבעון הראשון לעומת 18.8% ברבעון הרביעי של 2009 - כך דיווחה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה במדריד.

שיעור האבטלה בספרד הוא הגבוה מבין מדינות גוש היורו, והוא כפול מהממוצע של האיחוד האירופי, לפי נתוני הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי.

"אני חושש ששיעור האבטלה בספרד ימשיך לעלות במהלך השנה הנוכחית", אמר בן מיי, כלכלן בחברת קפיטל אקונומיקה בלונדון לבלומברג. "ללא ספק האבטלה היא תוצאה של מדיניות פיסקאלית".

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור’ס (S&P) הורידה השבוע את דירוג האשראי של ספרד בדרגה אחת מרמת AA פלוס לרמת AA - שתי דרגות מתחת לדירוג אשראי מושלם אך דירוג זהה לזה של מדינות דוגמת סלובניה. זאת, על רקע התרחבות משבר החוב של יוון לרחבי גוש היורו.

S&P מסרה עוד כי תחזית דירוג האשראי של ספרד "שלילית", כלומר קיים סיכוי להורדות דירוג נוספות במידה ש"מצבה התקציבי של ספרד יהיה גרוע באופן ניכר מהתחזיות הנוכחיות שלנו". S&P הורידה את דירוג האשראי של ספרד בפעם האחרונה בינואר 2009.

הגירעון התקציבי של ספרד היה השלישי בגודלו בגוש היורו בשנה שעברה, ועמד על 11.2% מהתמ"ג. סוכנות דירוג האשראי S&P צופה כי הגירעון יהיה גדול מ-5% עד לשנת 2013, התאריך בו התחייבה הממשלה הספרדית להוריד את הגירעון לגבולות שהציב האיחוד האירופי - 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully