וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: בטווח קצר מימושים אפשריים בשוק המקומי; הפועלים: פוטנציאל בהשקעה במניות לטווח בינוני

ואדים סבידרסקי

30.4.2010 / 11:50

לאומי: פרמיית הסיכון באפיק אג"ח קונצרני נמוכה והתשואות אינן מפצות; הפועלים: גלילים קצרים לא מומלצים



להערכת כלכלני בנק לאומי, בטווח הקצר קיימת אפשרות ממשית למימוש בשוק המקומי בעקבות גורמים מקומיים ובעיקר בשל החרפה אפשרית של ההתפתחויות האחרונות בחו"ל. בבנק מעריכים כי בהסתכלות ארוכת טווח עליות השערים יימשכו, נוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית וברווחיות החברות, ועל רקע התשואות הנמוכות המתקבלות באפיקים הסולידיים.



על רקע התעצמות "משבר יוון" באירופה, סבורים בהפועלים כי ההתפתחויות האחרונות יכבידו בטווח הקצר על שוק המניות המקומי, בדומה למגמה המאפיינת את השווקים הגלובליים. השפעה זו אינה נובעת מקשר ישיר כלשהו בין שוק המניות המקומי לנעשה במדינות שנמצאות בעין הסערה (יוון, פורטוגל וכעת גם ספרד), אלא כחלק מהתגובה הגלובלית.



עם זאת, בטווח הארוך, הכלכלה המקומית איתנה. לפי שעה, נראה כי המשבר במימדיו הנוכחיים לא צפוי לפגוע בכלכלה במידה מהותית. גם ברמת המיקרו, דו"חות החברות לרבעון הראשון צפויים להיות חיוביים, כאשר סקר החברות של בנק ישראל משקף אופטימיות גם בראיה מעבר לרבעון זה, דבר שתומך אף הוא בשוק המניות המקומי בראיה ארוכת טווח. בנוסף, התשואות הנמוכות בשוק האג"ח הממשלתי עשויות גם הן לתמוך בשוק המניות המקומי, מציינים כלכלני הפועלים.



בהפועלים ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראיה לטווח בינוני וארוך, וממליצים למקד את התיק המנייתי בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים. זאת, בשל הערכה כי השונות בין המניות תגדל, בהתאם לתמחור הספציפי של כל מניה ולביצועיהן העסקיים של החברות.



בלאומי מסכמים את שבוע המסחר בשוק המניות המקומי ומציינים כי התאפיין במגמה שלילית, כהמשך לתיקון שהחל עם רישום שיא חדש של כל הזמנים במדד המעו"ף, כמו גם על רקע הורדת דירוג האשראי לממשלות יוון, פורטוגל וספרד. ירידות השערים הובלו בידי מניות הבנקים שמאז תחילת השנה בולטות לשלילה, ואילו מניות היתר נהנו עד ליום חמישי מחסינות יחסית בהשפעת חלק מיחידות ההשתתפות בסקטור חיפושי הגז והנפט.



כלכלני לאומי מתייחסים למניות מגזר הבנקים המקומיים ומציינים כי הלחץ על מניות המגזר נמשך, וכיום עומד מכפיל ההון הממוצע של מדד הבנקים על כ-1.02. זאת, על רקע המשך המימושים מצד משקיעים זרים, בהשפעת עדכון הסטטוס של השוק הישראלי לשוק מפותח. עוד מציינים כי יתרת השורט על סך מניות הבנקים שטיפסה בשבועות האחרונים, גדלה גם במהלך השבוע שעבר. בנוסף הושפעו אלו מהמגמה השלילית בסקטור הפיננסי בחו"ל, על רקע הצפי לצעדים רגולטורים נוספים בארה"ב.



השוק הסולידי
באפיק הממשלתי - להערכת כלכלני בנק הפועלים, קצב מתון של העלאות ריבית בשנה הקרובה יוביל לעליית תשואות באיגרות הקצרות ולהשתטחות העקום לכדי פער של 1.5% בין האיגרת הקצרה לארוכה. בבנק סבורים כי השחרים הקצרים אינם אטרקטיביים להשקעה, בשל הצפי להמשך עליית ריבית בשנה הקרובה.



מנגד, נתוני מאקרו חיוביים, יציבות דירוג החוב של ישראל וצפי לצמצום מרווח התשואה מול האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים יתמכו בעליית תשואות מתונה בלבד בשחרים הארוכים. לפיכך, מומלץ להשקיע בשחרים במח"מ (משך חיים ממוצע) בינוני-ארוך אך מודגשת התנודתיות הצפויה באיגרות אלו בשנה הקרובה. יחד עם זאת, מציינים כי משקלו של רכיב זה בתיק ההשקעות צריך להיות נמוך. לאור הציפיות האינפלציוניות הגבוהות והתשואה נטו השלילית באיגרות הממשלתיות הקצרות, אנו סבורים כי צמודי המדד הממשלתיים הקצרים אינם מומלצים.



בהתייחסות לאפיק הקונצרני: בלאומי מציינים כי מדדי התל-בונד 20 והתל-בונד 40 ירדו בשיעורים של כ- 0.3% כל אחד ואילו מדד התל-בונד השקלי איבד כ-0.8% מערכו. לפיכך, התרחבו השבוע פערי התשואות הממוצעים בין מדדי התל-בונד לאיגרות חוב ממשלתיות דומות. להערכת כלכלני הבנק, התפתחויות שליליות בנוגע למשבר החוב מעבר לים עשויות להמשיך לפגוע באפיק זה בטווח הקצר, אם כי עוצמתו היחסית של המשק צפויה להוות משקל נגד. בלאומי סבורים כי פרמיית הסיכון הכרוכה בהשקעה באפיק זה נמוכה ולפיכך רמת התשואות הקיימת בו אינה מפצה דיה.



בהפועלים ממשיכים להמליץ על החזקת על מרכיב נזילות גבוה, על רקע הציפיות לעלייה בריבית בשנה הקרובה. בהתחשב ברמת התשואה הגלומה במק"מ סבורים בבנק כי השקעה במק"מ לשנה, מהווה אלטרנטיבה סבירה למשקיע המחפש השקעה בסיכון נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully