וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה חוקרת אם מסחר בתדירות גבוהה משמש כדי לבצע מניפולציות בשווקים

סוכנויות הידיעות

30.4.2010 / 14:57

במסחר בתדירות גבוהה מבצעים מחשבים מיליוני הזמנות מסחר בשנייה, ובוחנים עשרות שווקים, באמצעות אלוגריתם



הנציבות האירופית בוחנת בימים אלה האם סוחרים יכולים להשתמש במסחר בתדירות גבוה כדי לבצע מניפולציות בשווקים הפיננסים, כך דיווחה בלומברג. הנציבות האירופית זימנה בכירים מקרנות גידור ובנקים כדי לדון איתם בנושא המסחר בתדירות גבוהה, ותשקול הטלת חוקים מגבילים על השווקים כדי למנוע מניפולציה עד לסוף השנה הנוכחית.



"אנחנו בוחנים את המסחר בתדירות גבוהה כחלק ממאמצינו לבחון כל אפשרות למניפולציה בשוק", אמרה שנטל היוז, דוברת נציב השירותים הפיננסים האירופי מישל ברניה. "אנחנו רוצים לוודא שהביקורת שלנו על השווקים כוללת את כל הקידמה הטכנולוגית", הוסיפה היוז.



במסחר בתדירות גבוהה מבצעים מחשבים מיליוני הזמנות מסחר בשנייה, ובוחנים עשרות שווקים, באמצעות אלוגריתמים מסובכים. הם יכולים לזהות מגמות עוד לפני שהמשקיעים יכולים למצמץ, ולשנות הזמנות ואסטרטגיות בתוך אלפית השנייה.



פרצות בחוקי השוק מאפשרות למשקיעים בתדירות גבוהה להציץ על עסקות שעושים אחרים, והמחשבים שלהם יכולים ממש לחטוף בכוח את הרווחים מידי המשקיעים האטיים יותר - ואז להיעלם לפני שמישהו בכלל יודע שהם היו שם.



הסוחרים בתדירות גבוהה יכולים גם להרוויח מהתחרות בין הבורסות השונות, שמעניקות עמלות קטנות שלעתים קרובות נגבות על ידי הסוחרים הגדולים והפעילים ביותר - בדרך כלל רבע סנט למניה למי שמגיע ראשון. תשלומים קטנים אלה, כשהם נפרסים על פני מיליוני מניות, מסייעים להם להרוויח מהמסחר בכמות עצומה של מניות, אפילו אם הם קונים או מוכרים בהפסדים קטנים.



רשויות החוק בארה"ב העלו בעבר את האפשרות שמסחר בתדירות גבוהה מיטיבה עם חברות הוול סטריט על חשבונם של המשקיעים הפרטיים. הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) אספה מידע מבכירים בשוק ניירות הערך וחלקה את המידע עם הנציבות האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully