וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: קיצוצים בהיקף של 24 מיליארד אירו

המדינה הנאבקת במשבר החובות, תקצץ בשכרם של עובדי המדינה - בתמורה לסיועם של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל. ראש ממשלת יוון: "המדינה היא הקו האדום היחיד"

יוון, הנאבקת במשבר החובות החמור, הסכימה לבצע קיצוצים בהיקף של כ-24 מיליארד אירו, ביניהם קיצוצים גם בשכרם של עובדי המדינה. יוון הסכימה לצעדים אלו בתמורה לחבילת הסיוע בהיקף של עד כ-120 מיליארד אירו, אותו תקבל מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינ"ל. המשקיעים מקווים כי חבילת הסיוע תעצור את משבר החוב ותמנע את התפשטותו למדינות נוספות ביבשת.

במקביל, גורמים בגרמניה מוסרים כי חברות במגזר הפיננסי והתעשייתי במדינה ייקחו גם הן חלק בחבילת הסיוע ליוון. הגורמים מוסיפים, כי איגוד הסקטור הפרטי בגרמניה הסכים לתרום לחבילת הסיוע סכום של כ-1 עד 2 מיליארד אירו, בתמורה לרפורמה שתבצע יוון בכלכלתה.

אולם, לראש הממשלה היווני פאפנדריאו צפויה תקופה לא קלה: איגודי העובדים השונים ביוון מתנגדים נחרצות לתוכנית הקיצוצים, שלטענתם חמורה יתר על המידה, ואף הכריזו על מספר שביתות כתוצאה מכך.

ראש ממשלת יוון אינו נענה לדרישתם של האיגודים: "רבים מהם מדברים על קוים אדומים אותם חצתה הממשלה. ובכן, הקו האדום היחיד הוא קיומה של המדינה, וכיום בראש סדר העדיפויות עומדת הישרדותה של המדינה, וזהו הקו האדום היחיד", אמר ראש הממשלה היווני.

צעדי הקיצוצים שמתכננת יוון כוללים את הקפאת שכרם של עובדי הציבור במדינה, וקיצוצן של שתי משכורות מתוך 14 אותם מקבלים העובדים כל שנה. "אנו עומדים בפני התקפה אכזרית ולא צודקת", אמר ראש ארגון עובדי הציבור ADEDY, והוסיף כי "התשובה תינתן ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully