וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: "יש היום 2 מגמות הרסניות - סוציאליזם קיצוני והכבדות על המגזר העסקי"

TheMarker Online

30.4.2010 / 16:51

"לממשלה אין ראיה כוללת ומערכתית באשר לנעשה בפועל בכלכלה" - כך התריע הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר



"הממשלה נוקטת במדיניות כלכלית בלתי אחראית וטומנת את ראשה בחול בכל הקשור להתפתחותן של 2 מגמות הרסניות בעלות השפעה מכרעת על עתיד המשק הישראלי: סוציאליזם קיצוני ומגמת הכבדות בלתי פוסקות על גב המגזר העסקי" - כך אמר הבוקר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפתיחת "כנס אנשי עסקים 2010" המשותף ללשכת המסחר תל אביב וללשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, בהשתתפותם של כ-500 אנשי העסקים, שמתקיים בסוף השבוע באילת.



לדבריו, לממשלה אין ראיה כוללת ומערכתית באשר לנעשה בפועל בכלכלה. כל שר רוצה להציג הישגים בתחומי אחריותו, אך מאחר ויכולת ביצוע הממשלה נמוכה ותקציבים מבוזבזים על מנגנון מנופח ומטרות חסרות ערך, הדרך הקלה והפשוטה ביותר לרשום הישגים היא באמצעות הטלת הכבדות על המגזר העסקי.




לטענתו, "הגלישה לסוציאליזם קיצוני מתבטאת בחקיקה מאסיבית וביוזמות חקיקה המוצעות חדשות לבקרים, הפוגעות באופן חמור בזכויות היסוד של המעסיקים ומפרות את האיזון בין זכויות היסוד של המעסיקים לבין כוחם של ארגוני העובדים. מגמה זו אף גרמה לפליליזציה של תחום הניהול העסקי.



"כך למשל, הועבר חוק המגביר את כוחם של ארגוני העובדים להיכנס פיזית אל מקום העסק מבלי שנקבעו הגבלות מידתיות לשימוש בכוח זה. כמו כן, הוטלה על המעסיק החובה לנהל משא ומתן בניגוד לעקרונות חופש החוזים. בנוסף, על הפרק יוזמות חקיקה לפיהן - חברי כנסת יוכלו להיכנס פיזית לכל עסק על-פי הזמנת ועד העובדים וללא צורך בהסכמת המעסיק, והצעת חוק-יסוד המעניקה לכלל העובדים בישראל זכות אבסולוטית לקיים שביתות סולידריות מבלי שבית הדין לעבודה יוכל להגביל שימוש בזכות זו", אמר לין.



"כיום אנחנו מתבשמים בחוסנה של הכלכלה הישראלית אך סובלים מקוצר ראיה. אין לנו יכולת להסתכל קדימה ולהבין מה תהיה התוצאה של תהליכים אלה על עתיד המשק", אמר לין והתריע כי אם שתי מגמות הרסניות אלה לא תיבלמנה כבר עכשיו, מדינת ישראל תהפוך למדינה שימאס לעשות בה עסקים. "לצערי, ציבור העובדים הוא זה שישלם את המחיר על המדיניות הכושלת של הממשלה".



כמו כן הוסיף לין כי איתנותו של המגזר העסקי קריטית להתפתחות המשק אך אין משמעות הדבר שעלינו לגלוש לקפיטליזם חזירי, אשר לא הולם את ערכיה של מדינת ישראל. "על הממשלה מוטלת האחריות לחוסנה של החברה בישראל ועליה לנקוט בצעדי מנע כדי לשנות את המשך מגמה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully