וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת הנפט מגיעה לחופי ארה"ב: הנזק הצפוי - 8 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.4.2010 / 19:01

שווי השוק של BP, מפעילת אסדת הנפט שגרמה לדליפה, נחתך ב-25 מיליארד דולר תוך שבוע



כתם נפט בגודל של ג'מייקה, אשר נוצר עקב אסון אסדת קידוח במפרץ מקסיקו, החל להגיע היום לחופי ארה"ב, על רקע הערכות כי הנזקים הצפויים כעת עקב דליפת הנפט עלולים להגיע לשמונה מיליארד דולר, דיווחה היום רשת הטלוויזיה abc.



בה בעת, הממשל בארה"ב הודיע היום על איסור גורף על קידוחי נפט ימיים חדשים מול חופי ארה"ב עד לבירור הגורם לדליפת הנפט הנוכחית. "לא יאושרו קידוחים נוספים עד שנברר מה קרה", אמר היום דיוויד אקסלרוד, יועצו הבכיר של הנשיא ברק אובמה, בראיון לערוץ abc. בעקבות החלטת הממשל נרשמות בוול סטריט ירידות חדות של מניות חברות קידוחים ימיים. מניית חברת טרנסאושן, שאסדת הנפט שגרמה לדליפה היתה בבעלותה (אם כי הוחכרה ל-bp הבריטית), נופלת ב-7%.



ב-22 באפריל שקעה אסדת קידוח הנפט אל קרקעית הים במרחק של כ-80 קילומטרים מחופי לואיזיאנה, יומיים לאחר שהתלקחה ועלתה באש. הדליקה באסדה גרמה ככל הנראה למותם של 11 עובדים - האסון הפיצוץ באסדת נפט החמור ביותר בארה"ב מאז שנת 1968.



כמות הנפט הזורמת כעת לים עקב דליפת הענק במפרץ מקסיקו גדול פי חמש מההערכות המוקדמות, ומגיעה ל-5,000 חביות ביום, מסר אתמול משמר החופים האמריקאי, אשר העריך כי במידה שקצב דליפת הנפט הנוכחי יימשך, צפויה הדליפה בתוך פחות מחודשיים להשתוות בהיקפה לזו של אסון מיכלית הנפט אקסון ואלדז משנת 1989.



מניית חברת bp הבריטית, אשר הפעילה את אסדת הנפט שגרמה לדליפה, ירדה היום בבורסת בלונדון בקרוב ל-2%, בהמשך לנפילה של 7% אתמול. מאז הפיצוץ באסדת הנפט בשבוע שעבר, נחתך שווי השוק של bp בכ-25 מיליארד דולר.



במקביל - על רקע דיווחים מהיום לפיהם נפט מהדליפה החל להישטף לחופי מדינת לואיזיאנה, בפאתי נהר מיסיסיפי - גוברים החששות מפני נזקים כלכליים קשים למדינה, וכן למדינות חוף סמוכות דוגמת אלבמה, טקסס, מיסיסיפי ופלורידה.



רשת הטלוויזיה פוקס דיווחה כי ענפי הדיג והתיירות הם שעלולים להיפגע באופן הקשה ביותר. עונת דיג השרימפ מתחילה בדרך כלל בראשית חודש מאי, ומכירות הענף במדינות שחופיהן עלולים להיפגע מזיהום נפט הסתכמו בכ-442 מיליון דולר בשנת 2008.



מדינות ארה"ב שלחופי מפרץ מקסיקו גם ידועות בענפי התיירות שלהן. כך למשל, במדינת פלורידה מגלגל ענף התיירות 65.5 מיליארד דולר בשנה, ובאלבמה מסתכם הענף בשישה מיליארד דולר. עם זאת, עד כה לא נרשמו כמעט ביטולי הזמנות, דיווחה רשת פוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully