וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד ישראמקו אינק:החברה ומנהליה ביצעו עסקות סודיות

ליאור זנו

30.4.2010 / 22:51

בין הנתבעים: קובי מימון וחיים צוף; החברה עוסקת בפעילויות הפקת וחיפוש נפט ברחבי ארה"ב



מאת ליאור זנו וסוכנויות הידיעות



בעלי מניות של חברת חיפושי הנפט והגז ישראמקו אינק, חברת חיפושי הנפט האמריקאית שבשליטת קובי מימון וחיים צוף, הגישו תביעה בארה"ב נגד החברה בגין עסקות שביצעו החברה ובכיריה. על פי התביעה, ישראמקו אינק, מנהליה והדירקטורים בה, אפשרו לכאורה ביצוע עסקות בלתי הוגנות בעליל והפרו את חובות הנאמנות לבעלי המניות, על ידי התרת ביצוע עסקאות פנימיות סודיות עם צוף, מימון וגופים אחרים בשליטתם.



ישראמקו אינק, הנסחרת בנאסד"ק, היא חברה בת של נפטא, מקבוצת אקויטל-יואל שבשליטת צוף ומימון. החברה עוסקת בפעילויות הפקת וחיפוש נפט ברחבי ארה"ב ובעבר עסקה בפעילות דומה בישראל. ישראמקו הישראלית, המחזיקה ב-29% בקידוח "תמר", נשלטת גם היא על ידי נפטא.



בתביעה, שהוגשה לבית משפט מחוזי במדינת טקסס על ידי פירמת עורכי הדין berger & montague, נטען כי הדירקטורים המופיעים בכתב האישום היו מחויבים מתוקף תפקידם להעמיד בראש מעייניהם את טובת החברה ובעלי המניות כדי שכל בעלי המניות ירוויחו באופן שווה מהצלחתה, ולא לפעול לקידום אינטרסים פרטיים של אנשים מסוימים.



על פי התביעה, בעקבות פעולות הנתבעים נגרמו לחברה נזקים משמעותיים. בין הנתבעים נמנים חיים צוף, קובי מימון, חברת נפטא, ישראמקו אויל אנד גז, חנ"ל, יוא"ל, חברת chesney estate, חברה הרשומה באיי הבתולה ומשרדיה בהולנד, והחברה הפרטית goodrich global הרשומה גם היא באיי הבתולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully