וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ חותך מגינאה

אורה קורן

1.5.2010 / 1:32

בני שטיינמץ ויתר על שליטה במכרה בגינאה תמורת 2.5 מיליארד דולר. מרבצי הברזל מוערכים ב-6 מיליארד דולר ועלויות הכרייה במיליארד ד'; שטיינמץ יקבל מיידית 500 מיליון דולר

חברת ואלה (VALE SA) הברזילאית רכשה את השליטה (51%) בחברת BSGR גינאה של בני שטיינמץ, בעלת הזיכיון למכרות עפרת הברזל בסימנדו שבגינאה. שטיינמץ מכר את השליטה תמורת 2.5 מיליארד דולר, מהם יקבל מיידית 500 מיליון דולר ואת היתרה על פי אבני דרך בפיתוח המכרה.

שטיינמץ קיבל את הזכיון על חלקים 1 ו-2 בסימנדו ב-2008, לאחר שממשלת גינאה הפקיעה אותו מריו טינטו והותירה בידיה את החלק האחר של סימנדו, חלקים 3 ו-4. ריו טינטו לא ויתרה על זכויותיה בחלקים 1 ו-2 ולפני למעלה מחצי שנה בעקבות חילופי שלטון בגינאה, אף דרשה ממשלת גינאה להחזיר אותם לידיה. ממשלת גינאה טוענת כי העברת מחצית מהזיכיון על סימנדו נעשתה כחוק.

חברת BSGR ציינה, כי ניתן להפיק מהשטח שקיבלה 50-75 מיליון טון עפרת ברזל בשנה. ההערכות בענף המכרות הן, כי מדובר במרבץ עפרת הברזל הגדול בעולם, ששוויו מגיע ל-6 מיליארד דולר.

שטיינמץ חיפש בסין חברה שתפתח את המכרה, אולם ריו טינטו הקדימה אותו וחתמה לפני כמה שבועות על מזכר הבנות עם צ'ינלקו הסינית. לפי ההסכם, תקבל צ'ינלקו 47% מהמיזם המשותף לפיתוח המכרה תמורת 1.35 מיליארד דולר שתשקיע בעבודות פיתוח של סימנדו 3 ו-4 במשך שנתיים.

המכרה בגינאה עשוי להיות מנוע הצמיחה המרכזי של BSGR בשנים הקרובות, לאחר שהחברה ספגה הפסדים כבדים במשבר הכלכלי הנוכחי. שווי אחזקותיו הבורסאיות של שטיינמץ קרס בשנה החולפת בלמעלה מ-90%, פעילות היהלומים שלו נפגעה ככל הנראה בשיעור הממוצע בענף העולמי - 60% ופעילות המכרות האחרים הואטה, או נעצרה זמנית.

אתמול הודיעה חברת הנדל"ן של שטיינץ, סקורפיו, כי לא תוכל לפרוע את האג"ח שלה במועד. החברה אמורה היתה לפרוע אג"ח בסכום של 570 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully