וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענן האפר הוולקני: נזק כבד למגדלי הפרחים

עמירם כהן

1.5.2010 / 10:35

לדברי מזכיר ארגון מגדלי הפרחים בישראל, הזנק למגדלים מגיע להיקף של 20 מיליון שקל. "יש להכריז על ההתפרצות הגעשית באיסלנד 'אסון טבע לחקלאות'"

מגדלי הפרחים תובעים מהממשלה להכריז על ההתפרצות הגעשית באיסלנד "אסון טבע לחקלאות". הכרזה כזו תחייב את הממשלה מתוקף "חוק אסונות טבע" לפצות את הניזוקים, אף אם לא רכשו ביטוח כנגדו.

מגדלי הפרחים באמצעות ארגון מגדלי פרחים, טוענים כי בעקבות עצירת הטסת המטענים החקלאיים לאירופה בתקופת ההתפרצות הגעשית, נותרו בידם 40 מיליון פרחים שהיו מיועדים ליצוא אך לא ניתן היה לייצא.

מזכיר ארגון מגדלי פרחים חיים חדד, מסר כי בתקופה בה נעצרו הטיסות לצפון אירופה, נעשו על ידי המגדלים וחברות היצוא החקלאי ניסיונות לייצא את הפרחים דרך יוון ודרך מדינות אחרות. עחל פי חדד, הניסיונות נכשלו והם נאלצו למכור חלק קטן מהפרחים בארץ במחירי הפסד בעוד שאת מרביתם לא היה ניתן לשווק גם בארץ והם קמלו בחממות. הנזק הכולל שנגרם למגדלים מאובדן יבול הפרחים מגיע לדברי חדד ל-20 מיליון שקל.

עוד אמר חדד כי הפגיעה במגדלים היתה קשה במיוחד, מפני שבעונה זו הם מייצאים כמויות גדולות של פרחים מסוג גיבסנית, גרברה, סולדיגו וענפי קישוט ירוקים. לדבריו, המגדלים ישלימו בקרוב את ריכוז הנתונים על היקף הנזקים ויגישו אותם למשרד החקלאות במסגרת התביעה להכריז על התפרצות הר הגעש באיסלנד אסון טבע לחקלאות בישראל.

יצוין כי בתקופה בה נעצרו הטיסות, זינקו מחירי הפרחים בבורסות בצפון אירופה, יעד יצוא הפרחים הראשי של ישראל בגין המחסור שנוצר, אך המגדלים בישראל לא נהנו מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully