וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יוון תכריז על פרטי הסיוע ביום א'

הוול סטריט ג'ורנל: גורמים בממשלת יוון אומרים כי הממשלה קרובה מתמיד להסכם סופי עם האיחוד האירופי וקרן המטבע. צפויים להציג את חבילת הסיוע לפרלמנט כבר מחר

"אנו קרובים מתמיד להסכם סופי עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל", כך אמר אתמול (ו') שר האוצר היווני. שר האוצר הוסיף: "אנו מקווים לסיים את המשא ומתן בימים הקרובים ולהכריז על פרטי חבילת הסיוע ועל התנאים לקבלתה".

הוול סטריט ג'ורנל דיווח, כי בממשלת יוון הסכימו לנקוט בצעדי הקיצוץ הקשים שהוצבו כתנאי למתן חבילת הסיוע על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל. הממשלה צפויה ביום א' הקרוב להכריז על תנאי העסקה, ואף לנסות ולקבל את תמיכת הפרלמנט.

תנאי העסקה כוללים סיוע בהיקף של 60 מיליארד דולר השנה כשלב ראשון, וסיוע נוסף בשנה הבאה. בתמורה לכך, ממשלת יוון התחייבה כי תנקוט בצעדי קיצוץ בהיקפים של יותר מ-20 מיליארד אירו במהלך שלוש שנים.

הלחץ הרב לסגירת תנאי חבילת הסיוע מגיע על רקע שבוע סוער במיוחד בשווקי אירופה, לאחר שדירוג האשראי של יוון הורד לדרגת "זבל" על ידי חברת הדירוג העולמית S&P. בממשלת יוון הגיעו להבנה כי על מנת לקבל את חבילת הסיוע עליהם לבצע צעדי קיצוץ כואבים, ביניהם, גם הקפאת שכר במגזר הציבורי.

הדיווחים אודות חבילת הסיוע המתגבשת, תרמו ביום ו' האחרון גם לאירו, והמטבע האירופי התחזק אל מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully