וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש לבדוק לאן נעלמו מיליארד שקל ממכירות בדיור הציבורי

הארץ

8.1.2002 / 11:32

על פי חוק הדיור הציבורי אמורה לקום קרן מיוחדת לרווחי המכירות, שתשמש לבניית דירות לכ-50 אלף זכאים הממתינים לדיור



מאת רותי סיני



פורום הדיור הציבורי, קואליציה של ארגונים ובהם האגודה לזכויות האזרח והקשת הדמוקרטית המזרחית, ביקש מהיועמ"ש לבדוק מה עלה בגורלם של יותר ממיליארד שקלים שהתקבלו ממכירת דירות בדיור הציבורי בשלוש השנים האחרונות.



התשובות שמסר משרד השיכון לשאלות שהיפנו אליו יועציהם המשפטיים של ארגונים החברים בפורום "אינן מספקות, אינן סבירות ורבה בהן אי הבהירות", כתב הפורום לאליקים רובינשטיין. רובינשטיין התבקש לברר כמה כסף התקבל ממבצעי המכירות שיזמה הממשלה, כמה כסף עבר למשרד השיכון, האם הוקמה קרן מיוחדת לכסף והאם יש תוכניות לשימוש בכסף.



על פי חוק הדיור הציבורי, שהממשלה הקפיאה מאז שהתקבל ב-98', אמורה לקום קרן מיוחדת לרווחי המכירות שתשמש לבניית דירות לכ-50 אלף זכאים הממתינים לדיור. משרד השיכון אומר, כי בשנות המבצע נמכרו כ-14,500 דירות וכבר מתחילתו הוקמה קרן מיוחדת. עד כה הופקדו בה 505 מיליון שקלים ו-635 מיליון שקלים נשארו בידי החברות המשכנות שמסרבות להעביר את הכסף למדינה.



לדברי איריס גולדמן, יועצת השר נתן שרנסקי, מרבית הכנסות הקרן - 304 מיליון שקלים - הועברו לסוכנות היהודית עבור דירות של חברת עמיגור שבבעלותה; כ-100 מיליון שקלים שולמו לחברות המשכנות ולשמאים. בקרן נותרו 90 מיליון שקלים, שמשרד האוצר אינו מאפשר להשתמש בהם למימון פיתרונות דיור עד שישולמו חובות הקרן.



נתונים דומים התקבלו מגורמים אחרים במשרד השיכון. "שאלות קשות עולות למקרא נתונים אלה באשר לגורל התקבולים והסכום הזעום שנותר בקופת הקרן", נכתב בפנייה לרובינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully