וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: "לא עברנו את שיא השחיתות"

עמירם כהן

2.5.2010 / 16:21

מבקר המדינה התריע כי על הכוונת שלו הפעם מצויים חברת החשמל וקופת חולים מאוחדת ש"יזכו" לדו"חות בקרוב. "איני רואה את הסוף לשחיתות, כל פעם צץ משהו חדש"

משרד מבקר המדינה עומד להגיש בקרוב דו"חות ביקורת קשים כנגד חברת החשמל וקופ"ח מאוחדת. כך גילה בסוף השבוע מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדרשטראוס, בהרצאה בכנס דירקטורים של איגוד התעשייה הקיבוצית שהתקיים בקיבוץ מעלה החמישה.

עוד אמר המבקר כי אינו רואה את הסוף לשחיתות וכל פעם שהוא חושב שהצליח בעבודתו והביא לשינויים הוא מגלה כי "צץ משהו חדש ומשהו נוסף ועל כן איני יכול לומר כי עברנו את שיא השחיתות במדינת ישראל". עוד אמר מבקר המדינה כי גם להבא יחשוף את שמות "העשבים השוטים", כדבריו: "אין אצלנו ולא יהיו אצלנו א"א או ב"ב וכל מבוקר הוא בעל שם שאנחנו מפרסמים בלי להסתיר דבר".

הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, אמרה בכנס כי תמיד תעדיף את האינטרס של הצרכן והמשק הישראליים על פני אינטרסים של החברות הללו במשק העולמי כאשר קיימת סתירה בין הדברים: "לא נאפשר מיזוג של חברות ישראליות כדי שיוכלו להיות שחקן יותר מרכזי במשק ובשוק העולמי, אם המיזוג הזה יבוא על חשבון המשק והצרכן הישראליים. גם לא נקבל בקשות של חברות, המבקשות מאתנו לאפשר להן להרוויח יותר בשוק המקומי כדי להיות שחקן חזק יותר מרכזי בשוק העולמי אם הדבר יהיה על חשבון הצרכן הישראלי".

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית יונתן מלמד אמר כי יש לו סיפוק מהתוצאות שהשיגה התעשייה הקיבוצית ב-2009, אך להערכתו 2010 צפויה להיות שנה קשה בהרבה: "התעשייה התחילה את השנה עם מחירי חומרי גלם גבוהים ושערי מטבעות נמוכים, בעיקר שער היורו ומשמעות הדבר פגיעה ביצור וביצוא. בנוסף לכך, חלק מהכלכלות שהן יעדי היצוא הישראלי עדיין לא הבריאו והן עדיין בשפל. אסור לנו להיכנס לאופוריה ולחשוב שהמשבר חלף והוא כבר מאחרינו. יש לנקוט זהירות רבה בהוצאות והשקעות ולפעול לשמירת השווקים הקיימים".

רו"ח דורון שטיין שותף בפירמת רו"ח BDO זיו האפט שארגנה את הכנס, אמר כי בקרב דירקטורים בקרב החברות התעשייתיות קיים אי ידע ואי הבנה של דו"חות כספיים וכתוצאה מכך עלולות להתקבל בדירקטוריונים החלטות שגויות העלולות לגרום לקריסת החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully