וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הסיוע חילצה גם את ת"א מירידות

עומר רבין

2.5.2010 / 16:33

הבשורות אודות ההסכמה בין מדינות אירופה ליוון בדבר תנאי החילוץ של המדינה הקורסת ותכנית הצנע הביאו את המשקיעים בת"א למחוק ירידות של כ-2% תוך כמה שעות במחזור עצום

מי שציפה ליום מסחר מנומנם בת"א היום לרגל ל"ג בעומר, כפי שמתרחש בדרך כלל בשנים האחרונות, נאלץ להתמודד היום עם לא מעט הפתעות לא צפויות באחד העם. במחזור ער למדי נפתח היום המסחר בבורסה לניירות ערך שלנו בירידות שערים חדות כשהמדדים המובילים משילים 2% - מוכיחים שעל אף האווירה החיובית יחסית בארה"ב ובאירופה בימים האחרונים (להוציא את השפעות פרשת גולדמן סאקס) - בארץ עדיין סקפטיים באשר ליכולת של גוש האירו לצאת מהמשבר הקשה שפקד את היבשת.

אבל ככל שנקפו השעות וזרמו עוד ועוד עדויות אודות ההסכמה שנוצרה בין מדינות אירופה, קרן המטבע וממשלת יוון - החלו גם המשקיעים המקומיים להביע אמון בהסדר המתגבש ובמחזור כספים מרשים גרמו לבורסה למחוק בתוך כמה שעות את הירידה החדה שנרשמה עם פתיחת המסחר.

בסיכומו של יום ננעלו המדדים ביציבות יחסית, כאשר מדד ת"א 25 מוסיף 0.2% לרמה של 1,167 נקודות ואילו מדד ת"א 100 משיל פחות מעשירית האחוז. מדד תל טק רשם בכל זאת ירידה חדה של לא פחות מ-2.4% היום.

החברה לישראל בלטה במסחר עם עליה של יותר מ-3% בערכה ולצידה גם פריגו רשמה זינוק של יותר מ-2%. בנק דיסקונט נהנה גם הוא מעלייה של 2.2% בערכו. מניית אפריקה חתמה יום מצויין עם עלייה של כתשעה אחוזים.

מנגד איבדה מניית פרטנר 1.8% מערכה. נייס, מגדל ביטוח ודיסקונט השקעות ירדו בכ-2.5% כל אחת, ומניית וריפון נחלשה גם היא בשיעור משמעותי של 5.7%.

מחר צפוי להיפתח שבוע מסחר חדש באירופה ובוול סטריט, לראשונה לאחר גיבוש ההסכם עם יוון, שצפוי לקבוע במידה רבה לאן תנשוב הרוח בהמשך השבוע גם כאן אצלנו בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully