וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה בדרך לשפל של חודש

רונית דומקה

3.5.2010 / 7:28

באסיה פותחים את שבוע המסחר באדום, על רקע דרישתה של סין להלימות ההון מהבנקים. את הירידות מוביל מגזר הסחורות, לאחר הירידות שנרשמו במחיר הנחושת

בורסות אסיה פותחות את השבוע בירידות שערים, בדרכן לשפל של חודש, וזאת לאחר שסין העלתה שוב את דרישות הלימות ההון מהבנקים, ואוסטרליה העלתה את המסים על יצרניות סחורות. הונג קונג יורדת ב-1.4%; סיאול נחלשת ב-1.2%; סינגפור מאבדת 1.1%; סידני יורדת ב-0.7%; בבורסת טוקיו לא מתנהל מסחר לרגל יום הזיכרון של יפן. מדד MSCI אסיה פסיפיק שאינו כולל את יפן יורד ב-0.9%.

מגזר הסחורות מוביל את הירידות, לאחר שמחיר הנחושת ירד לשפל של שבעה חודשים, והן לאחר שממשלת אוסטרליה הודיעה אתמול כי תטיל מס של 40% על רווחי חברות משאבים טבעיים, כדי לכסות עלויות תשתיות ותוכניות פנסיה, וזאת כחלק מהשינויים הגדולים במערכת המיסוי במדינה מאז מלחמת העולם השנייה. BHP ביליטון, חברת הכריה הגדולה בעולם, יורדת ב-2.5% - השיעור החד ביותר זה שלושה חודשים; ריו טינטו יורדת ב-3.3%.

סין הודיעה אתמול על העלאת דרישות ההון מהבנקים במדינה, זו הפעם השלישית השנה, וזאת במטרה לצנן את צמיחת האשראי במדינה, אשר הגדילה את הסיכון לבועת נדל"ן בכלכלה השלישית בגודלה בעולם. דרישות הלימות ההון יועלו ב-0.5% החל מ-10 במאי, הודיע הבנק המרכזי של סין. יחס הלימות ההון הנוכחי הוא 16.5% בבנקים הגדולים ביותר, ו-14.5% לבנקים הקטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully