וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נטוס לאירופה בזול?

זוהר בלומנקרנץ

3.5.2010 / 10:30

ישראל ונציבות איחוד אירופה יחדשו את השיחות לגבי הסכם תעופה אחיד, שאמור להחליף את הסכמי התעופה הבילטרליים אשר קיימים היום בין ישראל לכל אחת ממדינות אירופה בנפרד

התקדמות בפתיחה של השמיים לתחרות מלאה בין ישראל לאירופה: ישראל ונציבות איחוד אירופה, מחדשות היום את השיחות על הסכם תעופה חדש, שיפתח לתחרות מלאה את השמיים בין ישראל למדינות היבשת.

השיחות תתקיימנה במשך יומיים ברציפות, בירושלים. בראש המשלחת מאירופה יעמוד קרלוס מסטרה זמארינו, האחראי על נושא התחבורה בנציבות האיחוד ובראש משלחת ישראל, מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות ומנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום.

הסכם התעופה האחיד בין ישראל לנציבות האיחוד האירופי, אמור להחליף את הסכמי התעופה הבילטרליים אשר קיימים היום בין ישראל לכל אחת ממדינות אירופה, בנפרד.

צעד ראשון בדרך לגיבוש הסכם הסכם התבצע כבר ב-2008 לאחר ששר התחבורה דאז, שאול מופז ונציב האיחוד לענייני תחבורה, חתמו על הסכם לפיו חברות אירופיות יוכלו לטוס מיעדים שונים שלא במדינת האם שלהן לישראל וממנה. חברות ישראליות יוכלו להגדיל את מספר הטיסות לאותם יעדים.

מטיוטת הסכם התעופה החדש המתגבש עולה, כי ישראל והאיחוד האירופי יסירו הדדית את כל המגבלות על רכישה של בעלות או שליטה בחברות תעופה. המגבלות עד כה היו לגבי אחוזי שליטה ולגבי הגופים שיכולים לרכוש שליטה.

ההסכם כולל עוד הסכמות בעניין תיאום ושיתוף פעולה רגולטורי בתחומי בטיחות הטיסה, ניהול הבקרה האווירית ומערך הכרטוס וההזמנות. טיוטת ההסכם מכירה בזכויות הטיסה שכבר הוקנו לישראל במסגרת הסכמים דו-צדיים קודמים, לרבות הזכות למעבר (האפשרות להטיס נוסעים מישראל דרך יעד מעבר - טיסת המשך, ליעד שלישי) כפי שקיים עם בריטניה וספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully