וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הבכירים: עכשיו גם הבונוסים והאופציות

צבי זרחיה

3.5.2010 / 12:05

ועדת השרים שוקלת להטיל מגבלות גם על הבונוסים, האופציות וההטבות שניתנות בחברות הציבוריות. ח"כ יחימוביץ': התוצאה חייבת להיות חיסול העיוות בשכר הבכירים"

ועדת השרים לקביעת מדיניות להגבלת שכר בחברות הציבוריות שוקלת להטיל מגבלות לא רק על שכרם של המנהלים והעובדים הבכירים אלא גם על הבונוסים, אופציות והטבות נוספות שניתנות לבכירים בחברות הציבוריות. כך מעריכים גורמים בכנסת בעקבות ישיבתה הראשונה הבוקר של ועדת השרים.

בוועדה חברים שר המשפטים יעקב נאמן-יו"ר, שר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, שר הרווחה יצחק הרצוג ויו"ר המועצה הכלכלית חברתית פרופ' יוג'ין קנדל. שטייניץ נעדר מהדיון היום בשל נסיעתו לחו"ל. בן אליעזר נעדר אף הוא בשל הצטרפותו לנסיעת רה"מ בנימין נתניהו לקהיר.

לפי שעה מתנגדים להצעת החוק להגבלת שכר הבכירים השרים נאמן, שטייניץ, בן אליעזר וקנדל. רק שר הרווחה יצחק הרצוג הודיע על תמיכתו בהצעת החוק. מלשכת בן אליעזר נמסר כי טרם הביע את עמדתו בעניין.

"פער חברתי גדול"

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי העלתה בפני הוועדה רעיונות נוספים, משלימים, לפיקוח על שכר הבכירים, וכי בכוונתה להעביר לוועדה באופן שוטף חומרי מחקר והצעות. במקביל מגבשים יחימוביץ' וכץ בסיוע מומחים משוק ההון הצעת חוק משלימה אשר ייכלל בה גם מרכיב של בונוסים ואופציות. "בכל מקרה בין אם בחקיקה פרטית ובין אם ברגולציה ממשלתית – התוצאה חייבת להיות חיסול העיוות בשכר הבכירים".

ח"כ חיים כץ אמר לוועדת השרים כי בשירות המדינה ובשירות הציבורי ובחברות הממשלתיות ניתן להגביל את שכר הבכירים. בשירות הפרטי לא משולמים משכורות עתק של 1.5 מיליון שקלים בחודש. ואולם, בחברות הציבוריות אין שום הגבלה על שכר או בונוסים.

השר נאמן אמר בדיון כי אינו מחוייב לשום פתרון והוועדה מתכוונת לעשות עבודה רצינית. הרצוג ציין כי "מדברים על פער חברתי גדול אבל לא נוקטים בצעד אמיץ כדי להתמודד עמו. חייבים למצוא את הדרך הנכונה ביותר להבטיח צמצום סגירת פערים בחברה ולהמנע מאיתותים לתאוות בצע. מצד שני, צריך לשמור על האפשרות לקלוט מנהלים טובים ומוכשרים שיאפשרו למנף את המשק הישראלי".

הרצוג מתח ביקורת קשה על "המשקיעים המוסדיים שלעיתים מתנהגים כפקידים במקום כגורם מפקח". הוא הציע לקיים דיון על תפקידים של המשקיעים המוסדיים. מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, שהופיע במקומו של בן אליעזר, אמר כי הצעת החוק לא פותרת את הבעיה והפתרון המוצע הוא רק סימפטום.

בוועדה מסתמנת מגמה להרחיב את הדיון בהגבלת שכר הבכירים ולבחון האם זוהי תהיה הדרך הנכונה להגביל את שכר הבכירים או שיש צורך למצוא מנגנון אחר. האם הצעת החוק לא תגרום להסטת תגמולים משכר לבונוסים, ומה יהיו השלכות החוק על מפעלים ברמות שונות. בוועדה נמסר שגורמים רבים מבקשים להביע את עמדתם כמו הרשות לני"ע ואנשי אקדמיה. נאמן יזמן בקרוב את הועדה להמשך הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully