וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסדר באירופה הקפיץ את המדדים בניו יורק

עומר רבין

3.5.2010 / 23:03

אישור הסכם החילוץ של יוון שלח היום את המדדים המובילים בוול סטריט לעליות של כאחוז וחצי, כשברקע גם המיזוג בשוק התעופה ונתוני צריכה טובים. הבורסה בתל אביב חתמה גם היא יום חיובי

הבשורות הטובות מכיוון אירופה ביחד עם נתוני מאקרו חזקים לא השאירו הערב את המשקיעים בניו יורק אדישים, והמדדים בוול סטריט נהנו מחיזוק משמעותי.

בסיכום יומי עלה מדד הנאסד"ק בכאחוז וחצי ונקבע ברמה של 2,498 נקודות. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.3% ונסגר סביב 11,152 נקודות. המדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות עלה גם הוא בשיעור דומה.

יום המסחר הראשון לשבוע זה התנהל על רקע האיחוד ההיסטורי בענף התעופה בין חברת קונטיננטל וחברת יונייטד אירליינס - אשר ביחד יוצרות את חברת התעופה הגדולה בעולם. כמו כן תרמו לאווירה החיובית נתוני הצריכה הפרטית בארה"ב שפורסמו היום והצביעו על זינוק חד בהוצאות הבית בחודש מרץ, בדומה להערכות האופטימיות המוקדמות של האנליסטים. נתונים נוספים שפורסמו היום מצביעים גם על שיפור בייצור התעשייתי ומתדלקים אף הם את האופטימיות בשוק האמריקאי.

האווירה החיובית לא פסחה גם על הבורסה לניירות ערך בתל אביב, שאחרי ימים ארוכים של ירידות שערים רצופות חזרה היום לאווירה אופטימית, על אף פתיחה תנודתית של יום המסחר בהשפעת פתיחה חיובית של שבוע המסחר בבורסות העולם.

בסיכום יומי עלה מדד המעו"ף בשיעור של 0.6% והתייצב סביב שער של 1,174 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 0.85% לרמה של 1,106 נקודות. מדד תל טק, שספג מכה קשה בשבוע האחרון, התאושש היום בשיעור של 1.25%.

במסחר בלטה במיוחד מניית טבע שהוסיפה 1.65% - יש לציין כי גם בוול סטריט נהנתה הלילה טבע מזינוק נאה של כשני אחוזים. מניית בנק לאומי גם היא רשמה היום בת"א זינוק מרשים של 1.75%. בקרב המניות הקטנות יותר בלטה הוט בקפיצה של 7% ואילו אפריקה ישראל שבבעלות איש העסקים לב לבייב איבדה 3.4% במהלך המסחר.

עדכון ראשון: 16:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully