וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב משתקם: יתחרה באיקאה

מיכאל רוכוורגר

4.5.2010 / 8:11

חברת אפריקה ישראל שבבעלות לבייב, מנהלת מגעים לכניסה לשותפות בזכיינות להפעלת החנויות של רשת הרהיטים האוסטרית קיקה בישראל

כחודש וחצי לאחר שאפריקה ישראל הגיעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח והבנקים בהיקף כולל של כ-8 מיליארד שקל, מנהלת קבוצת אפריקה, שבשליטת לב לבייב, מגעים להשקעה משמעותית ראשונה בדרך חזרה לפעילות עסקית שוטפת.

ל-TheMarker נודע כי אפריקה מנהלת מגעים לכניסה לשותפות בזכיינות להפעלת החנויות של רשת הרהיטים האוסטרית קיקה בישראל. אם המגעים יבשילו, העסקה צפויה להתבצע באמצעות החברה הנכדה נגב קרמיקה, המנוהלת על ידי אבי מוטולה. נגב קרמיקה, שנחשבה בימים הגדולים של אפריקה אחת החברות הקטנות בקבוצה, הפכה לאחר המשבר באפריקה לאחת הרגליים החזקות של הקבוצה. החברה עוסקת בייצור אריחי קרמיקה ובשיווק כלים סניטריים וברזים, וההשקעה בקיקה צפויה ליצור לה סינרגיה לתחומים אלה.

בימים אלה מקימה אשטרום נכסים את החנות הראשונה של קיקה בנתניה בהשקעה של כ-100 מיליון שקל; החנות אמורה להיפתח בסוף 2010 או בתחילת 2011 ולהניב דמי שכירות שנתיים של כ-10 מיליון שקל. החנות תשתרע על פני שטח של 20 אלף מ"ר ותכלול יותר מ-500 מקומות חנייה.

הפעילות של קיקה: בין 10 ל-30 מיליון אירו

בשלב זה קשה להעריך את שווי הפעילות העתידית של קיקה בישראל. בענף הקמעונות והנדל"ן מעריכים כיום פעילות זו ב10-30 מיליון יורו. אפריקה תנסה לרכוש את השליטה בזכיינות, אך עדיין לא נקבע כמה אחוזים מתוך השותפות אפריקה תרכוש.

בעל הזיכיון של קיקה בישראל הוא איש העסקים הישראלי, סלומון בטיטו, הפועל בעיקר בהקמה של מרכזים מסחריים במרכז אירופה ובמזרחה. באמצעות פעילות זו הכיר בטיטו את משפחת קוך האוסטרית, בעלת השליטה בקיקה העולמית. בעל הזיכיון של איקאה הוא מתיו ברונפמן.

צחי פישביין, יו"ר המועצה להסדר הימורים ולשעבר מנכ"ל אופיס דיפו, מונה למנכ"ל קיקה בישראל, והיו"ר הפורש של בנק לאומי, איתן רף, עשוי להתמנות ליו"ר קיקה ישראל. בעבר ניהל בנק לאומי, באמצעות זרוע ההשקעות לאומי פרטנרס, מגעים לרכישת 10% מקיקה ישראל.

החנות השנייה של קיקה צפויה להיפתח בחיפה, ובשנים הבאות הרשת צפויה לפתוח בישראל כחמש חנויות כדי להתחרות באיקאה, בהום סנטר, בביתילי ובאייס עם הכנסות צפויות של מאות מיליוני שקלים.

קיקה נוסדה ב-1973 באוסטריה. הרשת מעסיקה יותר מ-8,000 עובדים בכ-68 סניפים המייצרים הכנסות שנתיות של יותר ממיליארד יורו. הסניפים פועלים ברחבי אוסטריה (כמחציתם), בהונגריה, ברומניה, בצ'כיה, בסלובקיה, בקרואטיה ובסרביה. לפני כשלוש שנים פתחה הרשת סניפים באמצעות זכיין בסעודיה, וישראל צפויה להיות המדינה השנייה מחוץ לאירופה שבה תפתח הרשת סניפים.

דובר אפריקה ישראל אמר בתגובה: "אפריקה ישראל השקעות, בהיותה תאגיד בעל אופי יזמי מובהק, בוחנת באמצעות החברות הבנות, בשים לב לתנאי השוק או לפניות יזומות אליה, הזדמנויות עסקיות לרכישת נכסים ופעילויות. ככל שיעמוד על הפרק נושא הטעון דיווח, היא תדווח כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully