וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א תבדוק אם הבימה מסוכן

רנית נחום-הלוי

4.5.2010 / 11:00

העירייה הקימה ועדה לבדיקת הבנייה בעקבות חוות דעת קודמת, כי קיימת סכנה ממשית ליציבות המבנה והדבר עשוי לגרום לכשל בדומה לזה שקרה באולמי ורסאי

עיריית תל אביב הקימה ועדת מומחים לבדיקת הבנייה של התיאטרון הלאומי הבימה. העירייה תבחר שני משרדי מתכננים מובילים, בה יעורבו גם מהנדסי הבימה והמהנדס יששכר ויינבך שקבע בחוות הדעת שהמבנה הוא מסוכן.

בעקבות חוות הדעת שהוציא ויינבך נשמעו קולות זועמים של חברי מועצת העיר וסגני ראש העיר שקראו למנות מהנדסים חיצוניים לבדיקת הבנייה. בין היתר נטען כי נראה שהעירייה נוהגת איפה ואיפה, ביחסה לעבירות בנייה המבוצעות על ידה לעומת אלה המבוצעות על ידי תושביה.

"זה לא כשל ראשון", הסביר חבר הוועדה המקומית אהרון מדואל (סיעת עיר לכולנו), "כבר לפני שלושה חודשים הוגשה בקשה בדיעבד לאשר חריגות בנייה נרחבות שנעשו בבניין, בשטח של כ-500 מ"ר. הדבר לא ייתכן. כל אזרח מהישוב שהיה מבצע עבירות מהסוג הזה היה מקבל מיידית צו להפסקת עבודה, היה נקבע לו מועד למשפט ולכל הפחות היה נקנס. לעיריית תל אביב כנראה יש דין שונה. היא לא דיווחה על החריגות, ואלה נחשפו בדיעבד".

"עיריית תל אביב צריכה להקפיד עם עצמה קטנה כגדולה יותר מהנדרש מאזרח העיר", הוסיפה סגנית ראש העיר מיטל להבי, "אין ספק שאם היה מדובר באזרח הקטן, הדברים לא היו עוברים בקלות".

העבודות במשכן תיאטרון הבימה, אותה יזמה עיריית תל אביב וחברת בניין הבימה בע"מ, החלו במארס 2007 והיו אמורות להסתיים לפני כשנה. מחוות דעת שהוציא המהנדס וינבך, שנשכר לעריכת ביקורת על ידי חברת אופיצ'י, החברה הקבלנית המבצעת את השיפוצים, עולה כי קיימת סכנה ממשית ליציבות המבנה והדבר עשוי לגרום לכשל בדומה לזה שקרה באולמי ורסאי בירושלים. הדבר נובע בין היתר משום שבסיס המבנה נבנה מחומרים מסוגים שונים, מה שעשוי לגרום לשקיעות.

"מצב זה יכול להביא את הבניין למצב של כשל בזמן רעידת אדמה או כשל במצבים של דינמיות שעלולות להתרחש באופן לא שגרתי ביציע של אולם רובינא שבמרכז הפרויקט, בדומה למה שקרה באולם ורסאי בירושלים. המבנה הינו מבנה ציבור בעל חשיבות עליונה כמפורש בתקן, ויש חובה לוודא כי מקדמי הבטיחות מצוינים בתקן נשמרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully