וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 33% בביקוש לעובדים

עידו סולומון

4.5.2010 / 13:00

מנתוני משרד התמ"ת עולה, כי ברבעון הראשון של 2010 נרשמה עלייה בביקוש לעובדים, כאשר מספר המשרות הפנויות עלה מ-42.6 אלף משרות ל-56.5 אלף משרות

ברבעון הראשון של 2010 נרשמה עלייה בביקוש לעובדים ושיפור במאזן התעסוקה, כך עולה מנתוני מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת. מספר המשרות הפנויות עלה מ-42.6 אלף משרות בממוצע יומי ברבעון הרביעי ל-56.5 אלף משרות ברבעון הראשון של 2010, גידול של כ-33%. זהו הרבעון השלישי ברציפות בו נרשם שיפור במספר המשרות הפנויות, אולם הוא עדיין נמוך לעומת רמות הביקוש לעובדים בשנים 2006-2008.

מאזן התעסוקה (איושי משרות פחות עזיבות/פליטות עובדים) השתפר בהתאם ועומד על מאזן חיובי של 52.1 אלף משרות לעומת מאזן חיובי של 37.3 אלף ברבעון הקודם ומאזן שלילי של 45.3 אלף ברבעון המקביל אשתקד. ציפיות המעסיקים ביחס לשינויים בפעילות הכלכלית ובכוח אדם בתקופה הקרובה נותרו חיוביות והן מצביעות על המשך השיפור בתקופה הקרובה.

העלייה במספר המשרות הפנויות ברבעון הראשון של השנה אפיינה במיוחד את ענפי התעשייה, שירותים עסקיים, אירוח ואוכל, שירותים קהילתיים וחקלאות. משך הזמן הממוצע בו משרה הייתה פנויה עמד ברבעון הראשון על 3.6 שבועות, ירידה קלה לעומת 3.9 שבועות ברבעון הקודם. אולם עלייה לעומת 3.3 שבועות ברבעון המקביל אשתקד.

מספר המשרות שאוישו במהלך חודשי הרבעון הראשון עלה לכ-207.8 אלף מרמה של 181.3 אלף משרות שאוישו בכל חודשי הרבעון הקודם. העלייה באיושים הינה בהיקף של 26.4 אלף משרות - עליה של 14.6% בהשוואה לרבעון הקודם. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נרשמה עליה של 15.9%, אז עמדו איושי המשרות במהלך הרבעון על 179.3 אלף.

היקף פליטות העובדים עלה ברבעון הראשון של 2010 לרמה של כ-155.7 אלף עובדים בהשוואה
ל-144.0 אלף בכל חודשי הרבעון הקודם - עלייה של 8.1% במספר פליטות העובדים.

"שיפור בעיקר במאזן התעסוקה"

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת: "במרבית מהמשתנים אחריהם אנו עוקבים בשוק העבודה המשיך השיפור ברבעון האחרון, שיפור בו חזינו לראשונה ברבעון הרביעי של 2009, במיוחד בולט השיפור בעליה ברמת המשרות הפנויות, איושי המשרות ובמאזן התעסוקה.

זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו נרשם שיפור ברמת המשרות הפנויות, מאזן התעסוקה והציפיות ואנו מעריכים כי קיים שינוי מגמה בשוק העבודה שימשך גם ברבעונים הקרובים. למרות הסימנים החיובים במרבית המשתנים עדיין מדובר ברמה נמוכה של משרות פנויות, יחסית לשנות הצמיחה האחרונות (2006-2008).

ניכר כי עדיין קל היום למעסיקים לאייש משרות לעומת השנים האחרונות ועל כן השיפור בשוק העבודה התבטא בעיקר בשיפור משמעותי במאזן התעסוקה אבל בעליה מתונה יותר במשרות הפנויות. מאזן התעסוקה רושם מאזן חיובי מזה רבעון שני ברציפות ובכך מחק את כל המאזן השלילי המצטבר מאז תחילת המשבר. לאור כך ניתן לצפות להמשך הירידה בשיעורי האבטלה כפי שכבר נרשמה בנתוני האבטלה האחרונים של הלמ"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully