וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החובות גורר את אירופה מטה

מיכל רמתי

4.5.2010 / 13:34

המשקיעים באירופה ממשיכים לחשוש מפני התפשטותו של המשבר ביוון למדינות נוספות. המדדים המובילים מורים על ירידות ברחבי היבשת

החששות מהתפשטות משבר החובות מיוון למדינות נוספות גוררים את בורסות אירופה כלפי מטה, בהובלת מגזר הבנקאות. בלונדון ובפאריס תורם לירידות מגזר הכרייה לאחר שבאוסטרליה הוכרז על מיסוי חדש על המגזר. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-1.1%. לונדון יורדת ב-1.1%; פרנקפורט יורדת ב-0.8%; פאריס יורדת ב-1.5%.

בורסת מדריד יורדת ב-2.8% לאחר שגברו החששות כי תצטרף ליוון כסובלת ממשבר נזילות. אתונה יורדת ב-2.4%. ירידות נרשמות גם ביתר מדינות "PIIGS" - המדינות בעלות גירעונות וחובות מעוררי חשש. ליסבון יורדת ב-2.1%; מילנו מאבדת ב-2%; אירלנד יורדת ב-1.1%. מספר כלכלנים הביעו הערכות כי חבילת הסיוע ליוון לא תצליח למנוע משבר כללי בגוש היורו.

הכלכלן חתן פרס הנובל, ג'וזף שטיגליץ, אמר כי המשבר היווני מעמיד את היורו בסכנה, וכי בכירי גוש היורו לא עשו די על מנת למנוע התפשטות המשבר. המשבר ביוון "עשוי להעיד על סופו של היורו", אמר שטיגליץ בראיון לרדיו בי.בי.סי. היורו נחלש ב-0.5% מול הדולר, לרמה של 1.3128 דולר ליורו.

הבנקים מובילים את הירידות במדריד ובאתונה. בנקו סנטנדר הספרדי יורד ב-5.2%. BBVA משיל ב-4.8%. ביוון יורד נשונל בנק ב-4.1%. ירידות נרשמות ברחבי מגזר הבנקאות האירופי. לוידס הבריטי יורד ב-4.7%; דויטשה בנק יורד ב-2.2%; BNP פאריבה יורד ב-2.6%; UBS יורד ב-2.7%.

במגזר הכרייה והאנרגיה נרשמו ירידות היום לאחר שבאוסטרליה הודיע הממשל על החלת מס חדש על מגזר הכרייה. הממשל הודיע כי החל מ-2012 יחיל מס רווחים בשיעור 40% על מגזר הכרייה. מניית BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, יורדת ב-4.5%. ריו טינטו, החברה השלישית בגודלה בעולם, מארדת ב-6.5%. BP, חברת הנפט המפעילה את האסדה הדולפת במפרץ מקסיקו, יורדת ב-5% בעקבות גידול בהערכת הנזק שנגרם בעקבות הדליפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully