וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות יוון: הבורסה צונחת, האירו צולל

עומר רבין

4.5.2010 / 16:44

המשבר האירופי ממשיך לתת את אותותיו בשוק המקומי. על אף עליות בוול סטריט אמש, ננעל המסחר בת"א בירידות שערים בולטות. האירו נפל לשפל של שנה וחצי – 4.905 ש"ח

חבילת הסיוע שאישרו מדינות אירופה לכלכלת יוון המתרסקת לא הצליחה להרשים את המשקיעים בבורסה בת"א שרשמה היום ירידות שערים חדות בדומה לבורסות המקבילות ביבשת השכנה. מדד המעו"ף הוסיף גם היום להתרחק מרמת השיא שקבע אך לאחרונה ואיבד 1.7% מערכו לרמה של פחות מ-1,154 נקודות. מדד ת"א 100 ירד בשיעור חד אף יותר של 1.9% ואילו מדד תל טק צנח ביותר משני אחוזים.

מניות החברה לישראל ופרטנר בלטו עם ירידות שערים של קרוב ל-5%. סלקום המתחרה גם היא סגרה את היום בירידה של 3.7%. עוד בתחום התקשורת בלטה בזק שירדה ביותר משני אחוזים אף היא.

השווקים באירופה גם הם סבלו היום מאווירה פסימית בצל המהומות ברחובות אתונה: הבורסה היוונית עצמה, על אף אישור הסיוע, הוסיפה לצנוח היום ביותר מ-5% נוספים. בספרד, המרכזת את מרבית הדאגה ביבשת כעת בשל החשש שתיקלע גם היא לחדלות פירעון, יורדת כעת הבורסה בשיעור חד של יותר מ-4%. הבורסה הגרמנית יורדת גם היא בקרוב ל-2%, פריס מאבדת כאחוז וחצי ובלונדון, שם נערכים לבחירות הכלליות שיערכו בהמשך השבוע, נרשמות כעת ירידות שערים של כאחוז אחד בממוצע.

אי היציבות בגוש האירופי ניכרת גם בזירת המט"ח, שם מגיע האירו לשפל של כשנה וחצי מול השקל וגם מול המטבעות המובילים האחרים. היום נקבע שערו היציג של המטבע האירופי בשער נמוך של 4.9057 שקלים בלבד – 0.6% פחות מהשער היציג שנקבע למטבע אתמול. האירו הוסיף להיחלש מול השקל במסגרת המסחר גם לאחר קביעת השער היציג ומוסיף להיחלש בשעה זו בזירה הבינלאומית גם מול הדולר – כשהוא משקף פעם נוספת את החרדה בקרב המשקיעים בעולם בכל הנוגע לעתידו של גוש האירו המתמודד עם המשבר הכלכלי הקשה בתולדותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully