וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחמר עונשו של עורך דין שהטריד חייבים בטלפון: תשע שנות השעיה מהמקצוע

מאת נורית רוט

5.5.2010 / 7:01

הוחמר עונשו של עורך הדין שהורשע בבית הדין המשמעתי בעבירות שאינן הולמות את המקצוע - מחמש שנות השעיה מהמקצוע לתשע שנים



>> בית משפט המחוזי בירושלים החמיר בשבוע שעבר בעונש ההשעיה של עורך דין שהורשע בעבירות אתיות של הטרדת חייבים ופגיעה בכבוד המקצוע. השופט צבי סגל נתן תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים בערעור לפיה ההשעיה תהיה תשע שנים, במקום חמש שנים שנקבעו בבית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה.

עו"ד עופר רביע הורשע בבית הדין המשמעתי המחוזי של הלשכה בכמה עבירות של התנהגות שאינה הולמת את המקצוע, בשל מעשים של פנייה לצד מיוצג במקום לבא כוחו, אי מתן מענה ללשכה, הטרדת חייבים ומתן צ'קים ללא כיסוי.



אחד האישומים העיקריים נגע להטרדת הצד שכנגד מצדו של רביע. פסק הדין מתאר כי עיסוקו של רביע היה גביית חובות בסכומים קטנים יחסית עבור חברות גדולות, כגון איתוראן. בכדי לייעל את הגבייה, השתמש רביע במערכת טלפונית שמתקשרת כמה פעמים לחייב ומזכירה לו את חובו. לפי תלונות של כמה אנשים, הם קיבלו עשרות שיחות טלפון מהמערכת וגם עשרות מסרונים לטלפון הסלולרי. השיחות נעשו לא רק לחייבים עצמם אלא גם לקרובי משפחתם.



בגין עבירות אלה נידון רביע בבית הדין המחוזי לשבעה חודשי השעיה בפועל. ועדת האתיקה של מחוז תל אביב, בראשות עו"ד אפי נווה, ערערה לבית הדין הארצי על קולת העונש. לטענת הוועד מחוזי, שיוצג על ידי עו"ד עמוס ויצמן, בשל כל העבירות בהן הורשע רביע, יש להוציא אותו מהלשכה לצמיתות.



בית הדין הארצי החליט להחמיר בעונשו של רביע, והתחשב בעיקר בחומרת העבירה של הטרדת חייבים. "גם לחייב יש זכויות אזרח בסיסיות והזכות הבסיסית ביותר היא שההליכים נגדו יעשו בדרך משפטית מקובלת על ידי פנייה לבית משפט ולשכות הוצאה לפועל. הטרדת חייבים על ידי שיחות טלפון והצפת המכשירים הניידים בעשרות מסרונים אינה מתאימה לעורכי הדין, כמו גם ניסוח מכתבי התראה בצורה מאיימת", נקבע בפסק הדין של הדיין בצלאל הוכמן.



לאור האמור קבע בית הדין הארצי כי עונש ההשעיה של רביע יהיה חמש שנים. הוא הוסיף כי לנוכח חובותיו הגדולים של רביע בהוצאה לפועל, לא הוגדל הסכום בו חויב בהוצאות הלשכה. הוועד המחוזי ערער על קולת העונש. בסופו של דבר הוחמר העונש בהסכמה לתשע שנים. (עמל"ע 5004/10).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully