וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן הסדר טיעון בפרשת המעילה בהראל בית השקעות: גיא ויסמן ירצה לפחות שבע שנות מאסר בפועל

עמית בן-ארויה

5.5.2010 / 9:21

המשנה לשעבר למנכ"ל הראל בית השקעות צפוי להודות בגניבת 20 מיליון שקל

המשנה לשעבר למנכ"ל הראל בית השקעות, גיא ויסמן, יודה בגניבה של כ-20 מיליון שקלים מכספי החברה וירצה 7 עד 12 שנות מאסר בפועל. כך עולה מהסדר טיעון המתגבש בין הצדדים.



ויסמן מואשם בגניבה של 123 מיליון שקל, והוא עצור מ-2007 ועד היום. במהלך משפטו, החליף ויסמן כמה עורכי דין, כשברוב המשפט ייצגו אותו ילון הכט, שהודיע לפני כמה חודשים על פרישה מהמקצוע. באחרונה קבע שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, כי יש לשקול בצורה רצינית את שחרור הנאשם בתנאים מגבילים להמשך המשפט, בכפוף לקבלת חוות דעת של קצין מבחן. בעבר ניהל כבר ויסמן מגעים עם התביעה לסיום התיק, אולם ללא הצלחה.



בין הפרקליטה, עו"ד אסתי שלאין, לבין באי כוחו של ויסמן, עורכי הדין ציון סהראי ואורי קינן מטעם הסניגוריה הציבורית, שמונו במקום הכט לפני כמה חודשים, הוחלפו באחרונה טיוטות שונות, ונראה כי ביומיים האחרונים חלה התקרבות משמעותית בעמדותיהם. פרקליטת מחוז תל אביב - מיסוי וכלכלה, אלה רובינק, עמדה על כך שהרף המקסימלי של הענישה יהיה יותר מעשר שנות מאסר.



על פי מתווה הסדר הטיעון המוצע, שאר עבירות הגניבה, בסך עשרות מיליוני שקלים, יומרו לעבירות אחרות, כגון רישום כוזב במסמכי תאגיד, או יצומצמו. נראה כי בשל מצבו הכלכלי של ויסמן, רכיב הקנס לא יהיה משמעותי, אם ייחתם בסופו של דבר הסדר, והראל כמעט ולא תפוצה.



היום ייערך דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבו יודיעו הצדדים לשופט עודד מודריק על ההתפתחות ויבקשו עוד כמה ימים עד לסיום המגעים. אם ייכשל בסופו של דבר המשא ומתן, יחל בקרוב ויסמן להעיד במשפט.



עו"ד סהראי מסר בתגובה כי "בשלב זה הסנגורים מעדיפים שלא להתייחס לתוכן המגעים". מהפרקליטות נמסר כי היא מסרבת להגיב בנוגע למגעים עם סנגורים לפני הסדר הטיעון. בהראל בית השקעות העדיפו שלא להגיב לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • הראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully