וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים מנע לצנע: העובדים משתקים את יוון

עומר רבין

5.5.2010 / 10:02

בכל רחבי יוון הוכרזה הבוקר שביתה כללית. אמצעי התחבורה משותקים ועובדי המגזר הציבורי מפגינים ברחובות במחאה אלימה כנגד הקיצוצים הצפויים. בדרך ליום נוסף של הידרדרות בכלכלה האירופית?

גם אחרי אישור תכנית הסיוע ועל רקע האופטימיות שמנסים לשדר המנהיגים - הרוחות לא נרגעות ביוון. הבוקר (רביעי) הוכרזה במדינה שביתה כללית במסגרתה משותקים כל אמצעי התחבורה ובהם הרכבות, המטוסים וכן התנועה הימית, כאשר עובדים מערכות התחבורה מצטרפים לעובדי המגזר הציבורי במאבקם בתכנית הצנע הצפוייה.

עובדי המדינה החלו כבר אתמול בשביתה כללית בת 48 שעות במטרה להוכיח את רצינות כוונותיהם במלחמה כנגד הקיצוצים הצפויים במדינה, קיצוצים להם התחייבה הממשלה היוונית אל מול מדינות האיחוד וקרן המטבע העולמית בתמורה לקבלת סיוע בסך כ-110 מיליארד אירו במטרה לאפשר לה להיחלץ מהמשבר העמוק אליה נקלעה.

במסגרת התכנית מחוייבת יוון להעלות את המע"מ בשיעור חד, לייקר את מחירי האלכוהול, הדלקים והסיגריות, להקפיא את השכר במגזר הציבורי, לבטל את תשלומי הבונוסים, לפתוח במהלך התייעלות שבמרכזו פיטורים המוניים ולפגוע בקרנות הפנסיה של העובדים.

הקבינט היווני כבר אישר את התכנית, בעודו שולח מסר מפוייס לציבור ומשדר כי אין מנוס מקבלת התנאים, אך הפרלמנט באתונה צפוי לקיים הצבעה מסודרת בנושא בימים הקרובים כדי לאשר באופן חוקי וסופי את ההסדר. במקביל עלו בימים האחרונים חששות באירופה כי גם הסיוע הנרחב לא יבטיח את חילוצה של יוון מהמשבר וכי הסיוע מהווה תקדים מסוכן עבור מדינות אירופה שעשויות להידרש לסייע למדינות נוספות שנקלעו לקשיים כלכליים, ובראשן פורטוגל וספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully