וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיחוד האירופי לא יחלץ את ספרד"

סוכנויות הידיעות

5.5.2010 / 13:24

בכיר בנציבות האירופית, הצהיר היום: "ספרד אינה זקוקה לסיוע מהאיחוד האירופי - יוון היא מקרה מיוחד וחריג". הנציבות האירופית פירסמה בצהרים תחזית צמיחה אופטימית לאיחוד

האיחוד האירופי לא יציע סיוע פיננסי לספרד משום שהיא אינה זקוקה לו - כך אמר היום הממונה בנציבות האירופית על העניינים הפיננסיים והמוניטריים, אולי רן.

"אין שום כוונה להציע סיוע לספרד", אמר רן לעיתונאים בבריסל. "אני רוצה להדגיש, שיוון היא מקרה מיוחד וספציפי באיחוד האירופי - החברה היחידה שסילפה את הנתונים הסטטיסטיים במשך שנים רבות", אמר רן. לדבריו, הוא תומך במאמציה של ממשלת יוון. "אין אף מדינה אחרת בגוש היורו כמו יוון.

אתמול נפוצו שמועות לפיהן ספרד מבקשת מהאיחוד האירופי סיוע של 280 מיליארד יורו, בדומה לחבילת הסיוע ליוון. שמועות אלה הוכחשו בערב על ידי ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו. ספאטרו אמר כי השמועות, שהובילו לירידות חדות בשווקים, הן "שיגעון מוחלט".

תחזית אופטימית: אירופה תצמח מהר מהצפוי

בתוך כך, פירסמה היום הנציבות האירופית כי כלכלת אירופה צפויה לצמוח בקצב מהיר מהצפוי, לאחר שההתאוששות בכלכלה העולמית הביאה לעלייה ביצוא, כך אמרה היום הנציבות האירופית. התמ"ג הכולל של 16 המדינות החולקות את מטבע היורו צפוי לצמוח ב-0.9% השנה, אמרה הנציבות האירופית בבריסל. זאת, לעומת התחזית הקודמת שלה לצמיחה של 0.7%.

בשנה שעברה נרשמה צמיחה שלילית של 1.4% בכלכלת גוש היורו. ב-2011 צופה הנציבות כי כלכלת גוש היורו תצמח ב-1.5%. "תחזית הצמיחה המשופרת היא חדשות טובות לאירופה", אמר הממונה בנציבות על העניינים הכלכליים והמוניטריים, אולי רן. "אנחנו חייבים להבטיח כעת שהצמיחה לא תיפגע בשל סיכונים הקשורים ליציבות הפיננסית".

חובותיהן של ממשלות גוש היורו צפויים להיות בממוצע של 84.7% מהתמ"ג השנה, ולהגיע ל-88.5% מהתמ"ג בשנה הבאה, אמרה הנציבות. הגירעונות התקציביים יעמדו על ממוצע של 6.6% מהתמ"ג השנה - שיעור כפול מהתיקרה שהציב האיחוד האירופי, שעומדת על 3%. ב-2011 צופה הנציבות כי הגירעונות ירדו לממוצע של 6.1% מהתמ"ג.

בתחילת השבוע הסכימו שרי האוצר של גוש היורו להעניק ליוון חבילת סיוע של 80 מיליארד יורו, בריבית של 5%, כחלק מחבילת סיוע משותפת לגוש היורו ולקרן המטבע הבינלאומית (IMF), בסך של 110 מיליארד יורו. ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, התחייב לצמצם את הגירעון התקציבי של יוון ל-3% עד 2014.

האינפלציה בגוש היורו צפויה להיות בממוצע של 1.5% השנה ולעלות ל-1.7% בשנה הבאה, לפי התחזית. שיעור האבטלה עשוי לעלות השנה ל-10.3%, לאחר שבשנה שעברה היה 9.4%. הנציבות צופה עליה באבטלה גם בשנה הבאה, ל-10.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully