וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות יחסוך לכם בנורות

אלון שן

5.5.2010 / 16:52

במסגרת ניסוי שמטרתו לעודד את המעבר לשימוש בנורות חסכוניות במקום נורות הליבון, יחלק המשרד נורות מסוג CFL במתנה לצרכנים

משרד התשתיות יחלק נורות חסכוניות במתנה, במסגרת ניסוי שמטרתו לעודד את המעבר לשימוש בנורות אלו ולהגביר את מודעות הציבור לחיסכון באנרגיה.

המשרד יוציא מחר (חמישי) מכרז לבחירת הגורם שינהל את מבצע ההנחות של נורות מסוג CFL לצרכנים, תוך חלוקת נורות חסכוניות במתנה. ההליך המכרזי אמור להסתיים תוך כחודש ותנאי המבצע עדיין לא נקבעו. ככל הנראה הצרכנים ירכשו נורה אחת (או יותר) במבצע שיציע הגורם שיבחר, ובתמורה יקבלו נורה אחת במתנה במימון משרד התשתיות. התקציב שהועמד לטובת הפרויקט הוא כ- 2.25 מיליון שקל, במהלכו יחולקו 100-200 אלף נורות חסכוניות.

נורות הליבון צורכות כ- 20% מהחשמל בעולם ופולטות כשליש מכמות פלטות גזי החממה בעולם. החלפתן בנורות חסכוניות תביא תועלת משולשת: הפחתת הפליטות, ייעול אנרגטי וחיסכון בחשבון החודשי בחשמל. צרכן ביתי שיחליף בביתו את כל הנורות יכול להגיע לחיסכון של כ – 70% מצריכת החשמל לתאורה. אם למשל צריכת החשמל של בית לתאורה היא כ – 730 קוט"ש ועלותה היא 365 שקל לשנה, על ידי החלפת התאורה לנורה יעילה יותר ניתן לחסוך כ – 255 שקלים.

"פרויקט הפצת הנורות לכל בית, במחיר שווה לכל נפש הוא עוד צעד בהפיכת רעיון ההתייעלות לאורח חיים. מדובר בתרבות צריכה שמאפשרת לצרוך את החיים המודרניים בדרך מייעלת אנרגיה", אמר שר התשתיות, עוזי לנדאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully