וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות באירופה ננעלו בירידות חדות

נמרוד הלפרן

5.5.2010 / 19:10

היבשת בשפל של חודשיים: על רקע חששות המשקיעים מהתרחבות משבר החוב של יוון, ננעלו הבורסות כאשר המדדים המובילים מורים על ירידות חדות

בורסות אירופה צנחו זה היום השני ברציפות ונסגרו בשפל של חודשיים. מניות הפיננסים הובילו את הירידות, על רקע חששות מהתרחבות משבר החוב של יוון למדינות נוספות ביבשת, ובראשן לספרד ולפורטוגל.

בורסת אתונה צנחה ב-3.9%; ליסבון נפלה ב-3.8%; מדריד ירדה ב-2.3%; לונדון נסוגה ב-1.3%; פאריס איבדה ב-1.4%; פרנקפורט איבדה 0.8%.

מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.8% ונסגר ברמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת מארס. המדד נמוך כעת ב-1.2% מרמתו בתחילת השנה. היורו צנח במהלך המסחר ב-1.4% לרמה של 1.2804 דולר ליורו - שפל של 14 חודשים.

שלושה אזרחים לפחות נהרגו היום באתונה, במהלך הפגנות אלימות שנערכו ביוון במחאה על תוכנית הצנע של הממשלה. בהפגנה באתונה השתתפו 20 אלף איש, ביניהם קבוצות שהתעמתו עם כוחות המשטרה.

גם בסלוניקי הפגינו רבים, והמשטרה פיזרה נגדם גז מדמיע. השביתה, שנפתחה אתמול, גרמה בין היתר לסגירת המרחב האווירי ביוון. השובתים מוחים על קיצוצי שכר והעלאת מסים - גזירות שאותן התחייבה ממשלת יוון להחיל בתמורה לחבילת סיוע בסך 110 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully